Täyslangattomien nappikuulokkeiden myynti on kasvanut nopeasti.
Kuten aiemmin muun muassa modernien älypuhelinten ja tablettilaitteiden osalta, myös täyslangattomien nappikuulokkeiden markkinan todellisena käynnistäjänä toimi Apple vuonna 2016 esitellyillä ja myyntiin tuoduilla AirPods-kuulokkeillaan.
Sittemmin täyslangattomien nappikuulokkeiden myynti on kasvanut voimakkaasti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Counterpointin mukaan heinä-syyskuussa täyslangattomia nappikuulokkeita toimitettiin markkinoille 33 miljoonaa paria, missä oli kasvua 22 prosenttia huhti-kesäkuusta.
Apple esitteli maaliskuussa 2. sukupolven AirPods-kuulokkeet ja laajensi valikoimaansa nyt lokakuun lopussa uusilla AirPods Pro -kuulokkeilla, jotka toivat uutena ominaisuutena aktiivisen taustamelun vaimennuksen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Counterpointin mukaan Applen markinaosuus ylsi heinä-syyskuussa 45 prosenttiin eli se jatkoi kuulokkeeissa selvänä markkkinajohtajana, vaikka osuus putosikin huhti-kesäkuun 53 prosentista. Osaltaan markkinaosuusmuutoksiin vaikuttavat myös tuotelanseerausten ajoitus mutta sinällään Applen markkinaosuuden lasku ei ole suuri yllätys markkinan samanaikaisesti kasvaessa hurjalla vauhdilla – ja halvemmilla vaihtoehdoilla.
Toiseksi suurimmaksi täyslangattomissa nappikuulokkeissa heinä-syyskuussa nousi Xiaomi erityisesti Kiinassa paljon myyneillä halpakuulokkeillaan. Markkinakolmonen oli Samsung, jonka Galaxy Buds -kuulokkeita on kehuttu runsaasti arvioissa.
Täyslangattomien nappikuulokkeiden myynti ylsi heinä-syyskuussa jo 4,1 miljardiin dollariin eli noin 3,7 miljardiin euroon maailmanlaajuisesti. Myynnin arvolla mitattuna Applen markkkinaosuus on paljon kappalemäärillä mitattua suurempi, noin kaksi kolmasosaa, koska sen tuotteet ovat keskimääräistä korkeahintaisempia. Lisäksi Applen perässä myynnin arvolla mitattuna toiseksi suurin on Beats, joka on Applen toinen brändi kuulokkeissa. Kappalemäärissä mitattuna Beats oli vasta viidenneksi suurin.
Loppuvuodesta odotetaan täyslangattomien nappikuulokkeiden kuumaa myyntisesonkia. Ne ovat todennäköisesti myös yksi halutuimmista ja ostetuimmista joululahjoista tänä vuonna.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »