Snapchatin takana oleva Snap on kertonut lisäävänsä panostusta täydennetyn todellisuuden linsseihin vuodeksi 2020. Kuluvaan vuoteen verrattuna yhtiön linssikehittäjille maksama summa kolminkertaistuu, AdAge-sivusto kertoo.
Snapchat on kenties parhaiten tunnettu ”linsseistään”, siis erilaisista suotimista, joilla käyttäjät voivat koristella itseään lisätyn todellisuuden ansiosta. Linssejä on saatavilla lähes rajaton määrä, ja Snapchatin ulkopuoliset toimijat ovat luoneet niitä jo yli 600 000 kappaletta. Yhteensä linsseillä on leikitty reilut 15 miljardia kertaa vuosien saatossa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Snap maksaa parhaiden linssien kehittäjille myös palkkioita. Lisäksi korvauksia on luvattu muun muassa yhteistyötä tekeville brändeille, ja tänä vuonna palkkiorahaa oli varattu yhteensä 250 000 dollaria, noin 225 000 euroa. Vuonna 2020 Snap aikoo kolminkertaistaa palkkiorahansa ja maksaa linssien kehittäjille peräti 750 000 dollaria, noin 675 000 euroa.
Snapchat on vuosien saatossa esitellyt useita ominaisuuksia, joita Facebookin kaltaiset kilpailijat ovat ahkerasti kopioineet omille alustoilleen. Myös erittäin suositut linssit ovat esimerkki sellaisesta ominaisuudesta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »