Artistit voivat pian ilmoittaa kuulijoilleen uusista julkaisuistaan Spotifyssa. Artisteille maksullisista mainosviesteistä kerrotaan Spotifyn blogissa.
Spotifyn haastateltua maksavia Premium-käyttäjiä selvisi, että monet heistä haluaisivat älylaitteisiinsa ilmoituksia mieliartistien julkaistessa uutta musiikkia palveluun. Mainosviestien lähettäminen onkin pian mahdollista, mutta uusista julkaisuista ilmoittaminen on artisteille maksullista. Spotify ei selventänyt, minkä suuruisista maksuista on kyse.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spotifyn mukaan ilmoitukset räätälöidään käyttäjäkohtaisesti. Käytännössä tämä tarkoittaa, että ilmoituksia saa vain sellaisilta artisteilta, joita on aiemminkin kuunnellut Spotifyssa. Maksavat Premium-käyttäjät voivat halutessaan kytkeä ilmoitukset pois päältä, mutta ilmaiskäyttäjille uudesta musiikista ilmoitetaan aina.
Täysin uudesta ominaisuudesta ei ole kuitenkaan kyse. Jo tähänkin asti ovat käyttäjät saaneet silloin tällöin ilmoituksia uudesta musiikista, mutta jatkossa artistit voivat itse sponsoroida mainoksia, siis käytännössä maksaa lisänäkyvyydestä.
Mainosviestejä aletaan lähiaikoina testata laajemmin Yhdysvalloissa. Mikäli kokeilu osoittautuu onnistuneeksi, mahdollistunee uusista julkaisuista tiedottaminen tulevaisuudessa myös muilla markkina-alueilla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »