Nokia aikoo nähtävästi kasvattaa brändilisensointiaan, sillä se on ryhtynyt yhteistyöhön brändien lisensointiin erikoistuneen toimiston Global Iconsin kanssa. Asiasta ovat kertoneet muun muassa License Global -julkaisu sekä NokiaMob-sivusto.
Global Icons toimii jatkossa yksinoikeudella Nokian brändilisensoinnin kumppanina.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uusi kumppani tulee tukemaan Nokian brändikumppanuuksien liiketoimintaa laajentamalla brändin uusiin kuluttajakategorioihin ja perustaa maailmanlaajuisen lisensointiohjelman Nokialle strategisissa kulutuselektroniikan kategorioissa.
Toistaiseksi Nokia on lisensoinut brändinsä suomalaiselle HMD Globalille, joka tätä nykyä kehittää ja myy Nokia-peruspuhelimia ja -älypuhelimia. Nokian ja HMD Globalin sopimus tuli voimaan 1. joulukuuta 2016. Sopimus on kymmenvuotinen ja kattaa puhelinten lisäksi tablettilaitteet ja lisävarusteet. HMD Globalin ensimmäiset toimintavuodet ovat tuoneet sille yli 250 miljoonan euron tappiot sen pyrkiessä luomaan ja kasvattamaan liiketoimintaansa.
Mahdollisista uusista tuotekategorioista Nokia-brändille ei ole vielä tietoa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Global Icons on ylpeä yhteistyöstään Nokian kanssa tällä matkalla sen menestyksekkään brändilisensointiohjelman laajentamiseksi”, kommentoi Global Icons Europen johtaja David Williams. ”Kattava kokemuksemme mahdollistaa meille alan johtavien toimijoiden, joilla on innovatiivista teknologiaa, tuomisen mukaan tarjoamaan vetoavia Nokia-brändättyjä tuotekokemuksia, jotka ihmiset brändiin yhdistävät.”
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »