Google on virallisesti julkistanut Google Play -kauppansa uudistumisen. Google on testannut uutta versiota jo kuukausien ajan ja aloitti uuden version laajemman jakelun viime viikolla.
Google Play siirtyy ”täyden visuaalisen uudelleensuunnittelun” myötä Googlen laajemman Material Design -muotokielen aikakaudelle. Kyse on merkittävästä muutoksesta myös siinä mielessä, että Google Playlla on yli kaksi miljardia käyttäjää.
Google Playn käyttöä helpottamaan Google on lisännyt uuden navigointipalkin kaupan alareunaan älypuhelimissa. Se tarjoaa nopean pääsyn kaupan eri kategorioihin. Tableteissa ja Chrome OS -laitteissa uusi valikko näkyy näytön vasemmassa laidassa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi merkittävänä rakenteellisena muutoksena pelit ja sovellukset on nyt eroteltu kaupassa omiksi osioikseen.
Värimaailmaltaan Google Play on nyt entistä valkoisempi, kun yläreunaa aiemmin hallinneista taustaväreistä on luovuttu.
Uudistuksen yhteydessä on tehty muutoksia myös sovellus- ja pelikohtaisiin näkymiin, jotka tarjoavat enemmän keskeisiä tietoja yhdellä vilkaisulla sekä aiempaa kookkaamman asennuspainikkeen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi mukana uudistuneessa Google Playssa ovat uudenmuotoiset kuvakkeet.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »