Suurin osa Google Chromen lisäosista on lähes käyttämättömiä, Extension Monitorin tuoreet tilastot paljastavat. Puolta lisäosista ei ole asennettu edes 20 kertaa.
Chrome Web Store -kaupassa on ladattavissa yhteensä lähes 190 000 lisäosaa miljardin käyttäjän Chrome-selaimelle. Tuoreet tilastot kuitenkin osoittavat, että vain ani harva lisäosista on todellisuudessa laajalti käytössä, sillä noin 50 prosenttia lisäosista on asennetut alle 16 kertaa.
Vajaata 20 000 lisäosaa, eli noin 10 prosenttia kaikista, ei ole asennettu kertaakaan. Yhden kerran asennettuja lisäosia on noin 13 prosenttia valikoimasta ja yhteensä peräti 87 prosenttia lisäosista on asennettu alle 1 000 kertaa. Kaikista lisäosista 8,9 prosenttia on maksullisia, ja joka kolmannella niistä ei ole ensimmäistäkään käyttäjää.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
On lisäosien joukossa kuitenkin menestyjiäkin. Yli 10 miljoonaa asennuskertaa on 13 laajennuksella, esimerkiksi Google Kääntäjällä, Adobe Actobatilla, Avast Online Securityllä, Skypellä ja Pinterest Save Buttonilla. Lähellä 10 miljoonan rajaa ovat puolestaan muun muassa Google Kuvat, LastPass ja Avira Browser Safety.
Google Chromella on yli miljardi aktiivista käyttäjää maailmalla, mikä tekee selaimesta erittäin houkuttelevan alustan lisäosien tuottajille. Todellisuudessa kuitenkin vain murto-osa julkaisuista menestyy.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »