Microsoft on halukas sijoittamaan paikkapalvelu Foursquareen, kertoo uutistoimisto Bloomberg. Foursquaresta ovat kiinnostuneet kuitenkin myös muut tahot ja sijoittajan valinnasta voi syntyä kilpailua.
Microsoftin ohella jo aiemmin yhteistyötä Foursquaren kanssa tehnyt American Express -luottokorttiyhtiö on tiettävästi kilpailemassa sijoitusmahdollisuudesta. Lisäksi Foursquare houkuttelee sijoittajia, jotka omistavat vaihdettavia velkakirjalainoja, vaihtamaan omistuksensa osakkeiksi yhtiössä.
Foursquaren liiketoiminnan menestysmahdollisuudet olivat pitkään kysymysmerkki, mutta nyt yhtiö näyttäisi löytäneen toimivamman liiketoimintamallin uudenlaisista mainoksista, joita paikat voivat lähettää käyttäjän kirjauduttua. Uudet mainokset ovat ylittäneet Foursquaren ennakko-odotukset myynniltään yli kolminkertaisesti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Jo vuonna 2011 Foursquare arvioitiin rahoituskierroksella 600 miljoonan dollarin arvoiseksi, vaikka vasta viime vuonna yhtiö teki liikevaihtoa vaivaiset kaksi miljoonaa dollaria.
Nykyisin Foursquarella eri paikkoihin rekisteröidytään kuusi miljoonaa kertaa päivässä. Check-ineistä eli kirjautumista palvelun fokus on viime aikoina siirtynyt yhä enemmän suosittelupalveluksi, joka kertoo käyttäjälle, mihin ravintolaan, baariin tai kauppaan hänen kannattaisi suunnata.
Sekä American Express että Microsoft olisivat Foursquaren kannalta strategisia sijoittajia. American Express luonnollisesti olisi kiinnostunut yhteistyön syventämisestä ja Microsoftia luultavasti houkuttelisi nurkan omistaminen mahdollisesti yhdestä tärkeimmiksi nousevista mobiilisovelluksista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »