Kannattavuusongelmien kanssa kamppaileva Sony on tiedotteessaan kertonut suunnitelmistaan älypuhelinmyyntinsä tulevaisuudelle. Uudessa strategiassa myynti keskitetään kutistetulle markkina-alueelle, johon Suomikin yhä lukeutuu.
Muutama kuukausi sitten Sony yhdisti älypuhelin-, musiikki- ja televisiotuotantonsa saman osaston alle ja nyt suunnitelma sai jatkoa. Vastedes Sony aikoo hyödyntää älypuhelinmarkkinoilla mainettaan muun muassa pelaamisen, elokuvien ja muun viihteen saralla, ja tuleva Sony Xperia 1 on japanilaisyhtiön mukaan ensimmäinen osoitus tästä strategiasta.
Sonyn tavoitteena on leikata älypuhelinliiketoimintansa kuluja 50 prosentilla ja kääntää tappiollinen liiketoiminta jälleen tuottavaksi vuoden 2020 puolella. Sonyn älypuhelinmyynti on viime aikoina sakannut kovasti, ja vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä yhtiön toimitusmäärät jäivät vain 1,1 miljoonaan älypuhelimeen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tulevaisuudessa Sonyn päämarkkina-alueet ovat Japani, Taiwan, Hongkong sekä Eurooppa, ja näin ollen Sony-älypuhelimia nähdään tulevaisuudessakin Suomen kauppojen hyllyillä. Sitä vastoin esimerkiksi Kanada, Meksiko ja Afrikka ovat alueita, joilta Sony vetäytyy.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »