YouTubeen on tulossa vuorovaikutteista sisältöä, jossa katsojat saisivat itse vaikuttaa tarinan etenemiseen. Bloombergin raportti kertoo sisältöä kehitellyn jo hyvän aikaa.
YouTube on luonut sisäisesti uuden osaston, joka on vastuussa vuorovaikutteisen sisällön luomisesta. Vuorovaikutteisissa videoissa katsojat voivat tietyissä kohdissa tehdä valinnan, joka vaikuttaa siihen, mihin suuntaan tarina etenee.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Osastoa johtamaan on valittu kahdeksan vuotta videopalvelussa työskennellyt Ben Relles, ja raportin mukaan henkilöstön lisäksi myös YouTuben käytössä oleva ohjelmisto on tarkoitukseen vihdoin riittävän hyvällä tasolla.
Toistaiseksi YouTubessa on nähty joitakin vuorovaikutteisia mainoksia, mutta itse videosisältö vaatii luonnollisesti runsaampaa panostusta esimerkiksi sujuvan toiston varmistamiseksi. Suoratoistopalvelu Netflix on niin ikään ehtinyt kokeilla vuorovaikutteista sisältöä valituilla markkinoilla julkaistulla Bandersnatch-sarjallaan.
Raportin mukaan YouTube olisi kertomassa vuorovaikutteisesta sisällöstään lisää toukokuussa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »