Soneran eilinen X-markkinointikampanja aiheutti hämmennystä ja pahennusta. Sonera vaihtoi verkkosivujensa etusivun tekstit x-kirjaimiin ja töhri myös muun muassa omaa mainoslakanaansa Helsingin rautatieasemalla. Lisäksi Soneran viestinnän toiminta useissa eri kanavissa kuohutti – Soneran nähtiin tarkoituksellisesti valehdelleen niin toimittajille, tietoturvatilillään sekä laajemminkin sosiaalisen median kanavissaan.
Soneran X-kampanjan takana oli uuden Sonera X -nuorisopalvelukonseptin lanseeraus.
Nyt Sonera pahoittelee tempauksiaan. ”Konseptin ennakkomarkkinoinnissa heräteltiin kiinnostusta palvelukonseptiin mm. leikittelemällä Soneran kotisivulla ja Sonera Kauppojen somistuksella. Tiistain tempauksilla tavoiteltiin verkossa ja sosiaalisessa mediassa viihtyvän kohderyhmän edustajia. Sonera pahoittelee ennakkomarkkinoinnin mahdollisesti aiheuttamaa hämmennystä ja tarkentaa käytäntöjään vastaisuuden varalle”, Sonera kertoo.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sonera X -konseptissa se tarjoaa 18-25-vuotiaille valikoidut Sonera Sopiva-matkapuhelinliittymät ja Soneran Liikkuva netti -palvelut 15 prosentin alennuksella. Mukaan kuuluu lisäksi kolme Spotify Premium -tilauskuukautta veloituksetta. Avajaistarjouksena X-asiakkaat saavat myös syyskuun loppuun asti 15 prosentin alennuksen laajasta matkapuhelin- ja tietokonetarvikevalikoimasta Sonera Kaupoissa.
Sonera X -myynti tapahtuu sonera.fi-verkkokaupan ja Sonera Kauppojen kautta, laskutus tapahtuu sähköpostitse ja viestinnän kanavia ovat verkkosivut ja Facebook-ryhmä ”X-lauma”, Sonera kertoo.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »