Instagram on ilmoittanut blogissaan tuovansa tuotteiden ostomahdollisuuden osaksi sovellusta. Aluksi Yhdysvalloissa käyttöön otettava ominaisuus mahdollistaa tuotteiden ostamisen suoraan sovelluksen sisällä, siinä missä aikaisemmin ostoksien tekemistä varten oli siirryttävä myyjän verkkokauppaan.
Ensimmäisten yritysten joukossa uuden ominaisuuden käyttöönotosta ovat kertoneet Adidas, Anastasia Beverly Hills, Balmain, Burberry, ColourPop, Dior, Huda Beauty, H&M, KKW Beauty, Kylie Cosmetics, MAC Cosmetics, Michael Kors, NARS, Nike, NYX Cosmetics, Oscar de la Renta, Outdoor Voices, Ouai Hair, Prada, Revolve, Uniqlo, Warby Parker ja Zara. Kuten listasta näkyy, ainakin alkuvaiheessa ominaisuuden testaaminen on painottunut pitkälti kosmetiikka- ja vaatealan yrityksiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tulevaisuuden osalta Instagram on ilmoittanut sovelluksen sisäisen maksamisen olevan vain osa pidempiaikaisia investointeja, jotka lisäävät sovelluksen sisällä tapahtuvaa kaupankäyntiä. Enemmän kaupankäyntiin keskittyviä ominaisuuksia Instagram on lupaillut vielä täksi vuodeksi.
Nyt julkistettua uudistusta Instagram kommentoi blogissaan seuraavasti:
”Ihmiset voivat maksaa Visalla, Mastercardilla, American Expressillä, Discoverilla ja PayPalilla. Yrityksien pääsyä sovelluksen sisäiseen maksamiseen on rajoitettu suljetun betatestauksen aikana. Kun laajennamme toimintaa, yritykset voivat integroida maksamisen suoraan Instagramiin tai työskennellä tulevaisuudessa yhteistyökumppaniemme, kuten Shopifyn, BigCommercen, ChannelAdvisorin, CommerceHubin, ja muiden kanssa. Maksut käsitellään yhteistyössä PayPalin kanssa.”
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »