Facebookin päävalikko laajenee, kun erillinen pelivalikko tuodaan sen osaksi. Muutoksen myötä Facebook haastaa tämän hetken suosituimmat striimauspalvelut Twitchin ja YouTuben.
Peliosio lisätään Facebookin päävalikkoon omaksi välilehdekseen, ja sen tarkoituksena on tarjota käyttäjille mahdollisuus löytää uutta pelattavaa, striimaajia ja peliyhteisöjä kiinnostukseensa pohjautuen. Osio sisältää omat välilehtensä ystävien kanssa pelattaville Facebook-peleille, parhaillaan käynnissä oleville striimeille ja kilpapelaamisen tapahtumille sekä tietenkin peliyhteisöjen päivityksille.
TechCrunchin mukaan Facebookin tavoitteena on mitä luultavimmin haastaa Twitchin ja YouTuben kaltaiset striimausjätit, ja yhtiöllä onkin pari ässää hihassaan. Facebook tarjoaa valtavan käyttäjäkuntansa ansiosta striimaajille mahdollisuuksia kasvuun, minkä lisäksi pelaamisen mainoskuluja ollaan alentamassa. Tämän toivotaan houkuttelevan yhä useampia aloittelevia striimaajia muista palveluista Facebookin puolelle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Peliosio pohjautuu osittain vuonna 2018 julkaistuun, erillisenä sovelluksena toimivaan Fb.gg-palveluun, joka on suunnattu eritoten pelaajille ja pelaamiselle. Fb.gg ei ole toistaiseksi ottanut tuulta alleen, mutta sen avulla Facebook on saattanut käytännössä kokeilla esimerkiksi tykkäyksiin perustuvan mainostuksen mahdollisuuksia pelimaailmassa.
Facebookin uusi peliosio tuodaan ensin noin 700 miljoonan käyttäjän saataville, mistä jakelua hiljalleen laajennetaan. Osio on saatavilla myös Facebookin kirjanmerkeissä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »