Samsungilla ollaan tyytyväisiä yhtiön Applea ja sen faneja pilkkaaviin mainoksiin. Mainoksia pidetään jopa käännepisteenä Samsungin brändin nousussa.
”Se todellakin merkitsi käännepistettä meille globaalisti. Onnistuimme kertomaan julkean tarinan – jos ajattelet sitä, me olemme korealainen yhtiö, joka todella alkaa sekoittaa asioita”, kommentoi Samsungin markkinointijohtaja Arno Lenior Australiasta AdNewsin haastattelussa.
”Olemme onnistuneet tekemään joitakin hyviä asioita siitä. Mielenkiintoinen asia, on että näkökulmastani osa siitä ei ole parhainta työtä, mitä on nähty, osa siitä on parasta mitä on nähty, mutta joka tapauksessa se on saanut ihmiset puhumaan, sitä todella rakastan”, Lenior kertoo.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Fanipojat fanipoikien jälkeen sanoivat ’Ette voi laittaa tuollaista julki’, ja sitten Samsung-fanit sanoivat ’Kylläpäs voi’ ja he ovat aloittaneet keskustelun, mikä on ilmiömäistä. Joten se sisältö on ollut ihmeellistä meille, sekä globaalisti että myös Australiassa”, Lenior summaa.
Samsung on jyrännyt itsensä älypuhelinmarkkinoiden ylivoimaiseksi markkinajohtajaksi Android-käyttöjärjestelmällä varustettujen Galaxy-puhelinten voimalla. Leniorin mukaan Samsung yrittää kuitenkin säilyttää haastaja-asenteen: ”En usko yleisön näkevän meitä markkinajohtajana aivan vielä, ja tykkään siitä aika paljon. Pidän, että meidän ajatellaan olevan haastajabrändi – ajattelen, että vaikka tulemme olemaan useimmissa segmenteissä markkinajohtaja, tulemme aina toimimaan haastajan tavoin. Ja se juontaa juurensa jatkuvan kriisitilan ajattelutavasta.”
Alta löytyy esimerkki Samsungin Apple-jonottajille naureskelevasta mainoksesta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »