Facebook on vahvistanut ostaneensa GrokStylen, joka on kehittänyt visuaalista hakua, jolla on voinut ottaa kuvan esimerkiksi huonekalusta, jonka jälkeen palvelu on ehdottanut vastaavia esineitä jälleenmyyjän valikoimista.
GrokStylen teknologiaa on käyttänyt muun muassa Ikea.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebookin suunnitelmissa huonekalujen löytämisen helpottaminen yksinään ei ilmeisesti kuitenkaan ole, vaan se pönkittää ostollaan yleistä lisätyn todellisuuden ja tekoälyn kehitysosaamistaan.
”Toivotamme innostuneena GrokStylen Facebookille. Heidän tiiminsä ja teknologiansa tuo lisänsä meidän tekoälyosaamiseemme”, kommentoi Facebookin edustaja.
GrokStylen mukaan se ajaa nyt alas vanhaa liiketoimintaansa ja tiimi on siirtymässä Facebookin leipiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebookin kaupassa hankkiman teknologian ja osaamisen on arveltu voivan olla hyödylllistä esimerkiksi sen Marketplace-markkinapaikan kehittämisessä, jonka osaksi visuaalinen haku voitaisiin tuoda. Myös GrokStylen taholta on vahvistettu, että sen kehittämä tekoälyä hyödyntävä konenäköteknologia tulee jatkossakin olemaan osa kaupankäyntiä.
GrokStylen hankinta on Facebookin toinen yritysosto tänä vuonna. Aiemmin se ehti hankkia jo lohkoketjuteknologiaa kehittäneen Chainspacen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »