Google on tuonut mainokset osaksi Maps-karttasovellustaan sekä Applen iOS-laitteiden että oman Android-käyttöjärjestelmänsä sovelluksissa.
Uudet AdWords-mainokset tulevat mukaan sovelluksiin haun yhteyteen. Jatkossa käyttäjän hakiessa vaikkapa huolto-asemaa tai kukkakauppaa, voi ruudun alareunaan ilmestyä maksettu mainos.
Googlen mukaan se veloittaa mainostajia klikkausten perusteella. Mainostaja maksaa Googlelle, mikäli käyttäjä klikkaa alarenan palkista tarkemmat tiedot, kuten osoitteen, puhelinnumeron, kuvat ja arvostelut auki paikasta. Lisäksi toisen kerran mainostaja maksaa, mikäli käyttäjä valitsee lisätietonäkymästä reittiohjeiden haun, puhelun soittamisen tai siirtyy eteenpäin otsikkoa painamalla. Yhdellä näyttökerralla Google laskuttaa korkeintaan kaksi klikkitapahtumaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kokonaisuutena Googlen uudet mainokset vaikuttavat varsin vähän häiritseviltä ja jopa hyödyllisiltä. Lisäksi ne alkavat yleistyä pikkuhiljaa vasta, kun mainostajat heräävät uuteen mahdollisuuteensa. Mainostajille lisätietoa asiasta löytyy Googlen blogimerkinnän lopusta.
Googlen mukaan Maps-karttapalveluja käyttää yli miljardi ihmistä kuukaudessa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »