Applen tämän vuoden uusien iPhone-mallien, eli iPhone XR:n, iPhone XS:n ja iPhone XS Maxin, myynti on osoittautunut pettymykseksi.
Uusien iPhone-mallien myynnin jäämisestä esimerkiksi Applen omista odotuksista on saatu viime aikoina useita viitteitä tuotantoleikkausten sekä alihankkijoiden tulosvaroitusten myötä. Apple on myös huomattavan aktiivisesti etsinyt erilaisia tapoja markkinoida erityisesti iPhone XR:ää.
Apple iPhone XR
- iOS
- Lasi + alumiini
- 6,1" IPS LCD + True Tone -näyttö
- 3D-kasvojentunnistus
- 12 Mpiks. kamera
- Apple A12 Bionic -piiri
Mielenkiintoisen näkymän uusien iPhone-mallien suosioon tarjoaa myös analytiikkayritys Mixpanel, jonka analyysityökalun sisältävistä sovelluksista laajasti keräämät tiedot mahdollistavat sen seuraavan laajasti eri iPhone-mallien yleistymistä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mixpanelin mukaan viidessä viikossa myyntiintulostaan iPhone XR on yltänyt 1,5 prosentin osuuteen iPhoneista, kun viime vuonna iPhone 8 ja iPhone 8 Plus ylsivät samassa ajassa jo 3,6 prosenttiin.
Lisäksi kahdessa kuukaudessa iPhone XS ja iPhone XS Max ovat yltäneet 5 prosentin osuuteen, kun iPhone X viime vuonna nappasi itselleen samassa ajassa jo 7 prosentin osuuden.
Apple kertoi viime tulosjulkistuksensa yhteydessä lopettavansa jatkossa iPhonen kappalemääräisistä toimituksista raportoimisen kuluvasta neljänneksestä, joka on sen tilikauden aloitusneljännes, alkaen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
iPhonen toimitusmäärien ennustetaan kääntyvän nyt laskuun verrattuna vuotta aiempaan. Heikkenevään myyntiin vaikuttavat koko älypuhelinmarkkinoiden kasvun päättyminen, kun ensimmäistä älypuhelinta hankkivia on jatkuvasti vähemmän ja samalla älypuhelimia vaihdetaan uuteen aiempaa harvemmin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »