Pieni määrä käyttäjiä on törmännyt ongelmiin uuden OnePlus 6T -älypuhelimensa kanssa Elisan verkossa. Erityisesti verkkoyhteysongelmia on esiintynyt Tampereen seudulla, mutta myös Turussa, Jyväskylässä ja raportoidusti myös Helsingissäkin.
Päivitys 3.12.: OnePlus on julkaissut OxygenOS 9.0.7 -päivityksen, jonka pitäisi Elisan ja OnePlussan mukaan ratkaista tässä aiemmassa artikkelissa käsitellyt ongelmat.
OnePlus 6T
- Android
- Lasi + alumiini
- 6,41" AMOLED -näyttö
- Sormenjälkilukija näytössä
- 16 + 20 Mpiks. kamera
- Qualcomm Snapdragon 845 -piiri
- 3700 mAh akku
Asiasta on keskusteltu muun muassa Matkapuhelinfoorumilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
OnePlus 6T tuli Suomessa myyntiin laajemmin 6. marraskuuta. Ensimmäiset raportit ongelmista tulivat pian tämän jälkeen. Käyttäjät raportoivat OnePlus 6T:n Elisan verkossa yhtäkkiä kadottavan yhteyden ja ainakin tietyissä tapauksissa väittävän myös, ettei laitteessa olisi SIM-korttia.
Elisa reagoi raportteihin lähettämällä viime viikolla tiedoksiannon mahdollisista ongelmista tekstiviestinä kaikille OnePlus 6T:n Elisalta ostaneille asiakkaille. Myöhemmin asiakkaille lähetettiin viesti, jonka mukaan ongelma olisi korjattu. Todellisuudessa ongelmat kuitenkin jatkuivat yhä.
”Elisan liittymällä näköjään vieläkin katkeilee tuo yhteys Tampereella ku tulee vähäkin lähemmäs keskustaa… Puhelin menee käytännössä käyttökelvottomaksi ku muutaman minuutin välein katkee yhteys”, kertoi nimimerkki OaK Matkapuhelinfoorumilla tiistaina 13. marraskuuta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Elisan markkinointipäällikkö Mikko Pukkila kommentoi Mobiili.fille ongelman näyttäneen jo kadonneen, mutta palanneen sitten kuitenkin takaisin.
”Vika saataneen lopullisesti korjattua pian. Meillä on nyt käsitys, mistä tilanne johtuu. Ongelma vaatii syntyäkseen monen asian tapahtumista yhtä aikaa. Kyse on pitkälti paikallisesta viasta, jota on esiintynyt Tampereen seudulla. Teemme asian korjaamisen eteen kovasti työtä OnePlussan kanssa”, kommentoi Pukkila.
Elisan asiakaspalvelu on ohjeistanut käyttämään ongelmien välttämiseksi toistaiseksi 4G:n sijaan hitaampia 3G- tai 2G-verkkoyhteyksiä.
Yleisellä tasolla tällaiset ongelmat ovat älypuhelimissa Pukkilan mukaan harvinaisia, mutta jatkuvasti monimutkaistuvat verkot luovat kasvavia haasteita laitteiden luotettavalle toiminnalle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Testaamisessa pitää käyttää tulevaisuudessa vielä enemmän aikaa”, toteaa Pukkila.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »