Elina Takala on nimitetty Huawei Technologies Oy:n kuluttajaliiketoimintayksikön Marketing and Communications Directoriksi lokakuun alusta alkaen. Takala vastaa Huawein älypuhelinten, tablettien, kannettavien tietokoneiden sekä puettavien älylaitteiden markkinoinnista ja viestinnästä Suomessa. Hän siirtyy tehtävään Nespressolta, missä hän oli sekä Business Development Manager että Head of Marketing and PR. Tätä ennen Elina Takala on työskennellyt Lumenella markkinointipäällikkönä sekä Silja Linella Category Managerina vastaten viineistä, parfyymeistä ja kosmetiikasta sekä delituotteista.
”On upeaa päästä työskentelemään meitä jokaista päivittäin koskevan teknologian parissa ja johtaa mielenkiintoista brändiä yhdessä dynaamisen tiimin kanssa. Huawei on noussut nopeasti eri tuotesegmenteissä yhdeksi johtavista brändeistä. Huawein ehdottomia valtteja ovat erinomainen hinta-laatusuhde, huippumuotoilu sekä oma, innovatiivinen tutkimus- ja tuotekehitys. Esimerkiksi kuluttajien ja yritysten tarpeita ajatellen meillä on vielä paljon annettavaa tekoälyn saralla”, toteaa vastanimitetty Elina Takala.
Huawei pyrkii seuraavaksi nostamaan brändinsä arvoa ja kohottamaan sen premium-luokkaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Huawein Suomen kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Roger Yun mukaan uuden markkinointi- ja viestintäjohtajan valinnassa painotettiinkin kokemusta premium-brändeistä. ”Huawei on ’Make It Possible’ -mottonsa mukaisesti saavuttanut monia merkkipaaluja niin Suomessa kuin globaalisti. Huawei on ollut ensimmäinen Interbrandin listaama kiinalainen teknologiabrändi, ja olemme nousseet maailman toiseksi suurimmaksi matkapuhelinvalmistajaksi. Elina Takalan kokemus premium-brändien rakentamisesta sekä kokonaisvaltainen näkemys markkinoinnin ja myynnin kehittämisestä tukee strategiaamme Huawein aseman sekä lippulaivamallistojen vahvistamisesta”, Roger Yu toteaa.
Takalan nimityksen lisäksi Huawei on nimittänyt Jesse Kajeksen kuluttajaliiketoimintayksikön teknologia-asiantuntijaksi, Chief Technology Advisoriksi (CTA).
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »