Jälleen on aika yhden sosiaalisen median sulkea digitaaliset ovensa. Nyt näyttämöltä poistuu Path, Facebookin entinen kilpailija. Aiheesta uutisoi TechCrunch.
Path perustettiin vuonna 2010 ja se oli aikanaan kohtalaisen merkittävä haastaja Facebookille. Parhaimmillaan palvelulla oli 15 miljoonaa käyttäjää, ja samaan aikaan sen arvoksi määriteltiin 500 miljoonaa dollaria. Sovellus oli Facebookin tavoin tarkoitettu yhteisöjen yhteydenpitovälineeksi, mutta Facebookista poiketen Pathin kaverilistalle sai aluksi lisätä enintään 50 tuttua käyttäjää kohden. Myöhemmin säännöstä kuitenkin lievennettiin ja lopulta se poistettiin kokonaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Path esitteli monia yhteisöllisiä ominaisuuksia, jotka muun muassa Facebook on sittemmin ”lainannut” omaan käyttöönsä. Esimerkiksi Facebookissa vuonna 2015 ensimmäistä kertaa nähty julkaisuihin rajatulla emojivalikoimalla reagoiminen lisättiin Pathiin jo 2011. Käyttäjäkatoa vastaan taistellut Path kehitti myös yrityksille suunnatun Path Talk -pikaviestisovelluksen, joka ei kuitenkaan saanut käännettyä kurssia uuteen nousuun.
Suomessa vähemmän tunnettu Path saavutti merkittävät aseman muun muassa Indonesiassa, jonka markkinoille pyrkiessään korealainen Kakao osti Pathin vuonna 2015 ja integroi Path Talkin osaksi omaa Kakao Talk -sovellustaan.
Mobiili yhteisöpalvelu Path suljetaan 18. lokakuuta, mutta sovelluskaupoista Path poistuu jo lokakuun alussa. Palvelun käyttäjät voivat sulkemispäivään asti ladata julkaisunsa ja datansa Pathin palvelimilta myöhempää tarkastelua varten.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »