Videomainokset ovat tulossa Facebookin Messenger-pikaviestisovellukseen. Viime vuonna Facebook toi Messengeriin perinteisemmät mainokset, mutta nyt kokeilussa ovat automaattisesti käynnistyvät videomainokset. Niiden vaikutusta sovelluksen käyttöön testataan pienemmällä käyttäjämäärällä ennen kuin niitä tuodaan kaikkien nähtäville..
Facebookin mainospuolella työskentelevä Stefanos Loukakos uskoo, että käyttäjät tottuvat videomainoksiin keskellä ihmisten yksityisiä keskusteluja. ”Facebookin tärkein prioriteetti on käyttäjäkokemus, joten asiat voivat muuttua, mikäli käyttäjät eivät ole tyytyväisiä muutoksiin”, Loukakos sanoi Recodelle.
Loukakoksen mukaan normaalien mainosten tuominen Messengeriin ei vaikuttanut käyttäjien käyttäytymiseen. Mainokset eivät vähentäneet sovelluksessa kulutettua aikaa tai lähetettyjen viestien määrää – eivätkä muuttaneet sovelluksen käyttötarkoitusta. Loukakos tietää, että videomainokset ovat toki eri juttu, mutta ei usko niiden vaikuttavan Messengerin käyttöön.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Automaattisesti käynnistyviä videomainoksia ei siis välttämättä vielä näe Messengerissä, sillä Facebook tuo videomainoksia näkyviin vaiheittain ja huomaavaisesti aluksi pienelle määräällä käyttäjiä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »