Päivitetty 8.6.2018: Samsungin mukaan ongelmia on ilmennyt vain Yhdysvalloissa myytävissä Galaxy A3 (2017) -malleissa ja Suomessa myytävien puhelimien Android 8.0 Oreo -päivitys ei kärsi samoista ongelmista. Suomessa Galaxy A3 (2017) -puhelimen voi siis päivittää tuoreempaan käyttöjärjestelmäversioon.
Samsungin Galaxy A3 (2017) -puhelimet alkoivat saada hiljattain Android Oreo -käyttöjärjestelmäpäivityksiä. Ne eivät ole kuitenkaan sujuneet täysin ruusuisesti, sillä ainakin osalla käyttäjistä päivitys on tuonut mukanaan vakavia ongelmia puhelimeen.
Samsungin Yhdysvaltain community-palstalla käyttäjät ovat kertoneet, että päivityksen jälkeen puhelin on ruvennut käynnistymään uudelleen kerta toisensa jälkeen. Vastaavia niin sanottuja bootloop-ongelmia on aiemminkin esiintynyt eri puhelinvalmistajien laitteissa päivityksien seurauksena.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Päivityin puhelimeni Android 8 Oreoon viime yönä ja tänään puhelimesta tuli käyttökelvoton. Se käynnistyy jatkuvasti uudelleen, akku loppuu alle neljässä tunnissa ja se jäätyy jatkuvasti. Tehdasasetusten palauttaminen ei auttanut ongelmaan. Oreo-päivitys rikkoi alle vuoden vanhan puhelimeni”, yksi käyttäjä kertoo community-palstalla.
Useammat käyttäjät ovat raportoineet samoista ongelmista. Joillain käyttäjillä ongelmat ilmestyvät kuitenkin vain julkisissa Wi-Fi-verkoissa, joten ongelmalla voi olla joitain yhteyksiä Wi-Fi-verkkojen käyttöön.
Mikäli siis omistat Samsung Galaxy A3 (2017) -puhelimen ja olet saanut ilmoituksen Android Oreo -päivityksestä, kannattanee päivittämistä lykätä, kunnes Samsung saa korjatun päivityksen jakeluun. Mikäli olet jo päivittänyt laitteesi, saattaa ongelmia pystyä ehkäisemään välttämällä Wi-Fi-verkkoja.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »