Facebook on ollut alkuvuoden jatkuvassa pyörityksessä tietopaljastusskandaalin ja muiden ikävien uutisten ristitulessa. Tästä kaaoksesta ei kuitenkaan näkynyt juuri mitään merkkejä Facebookin alkuvuodelta raportoimista tammi-maaliskuun tulosnumeroista, jotka olivat väkivahvat.
Facebook kasvatti liikevaihtoaan 49 prosentilla vuotta aiemmasta 11,97 miljardiin dollariin, teki liikevoittoa 64 prosenttia aiempaa enemmän, 5,45 miljardia dollaria, ja nettotulosta 4,99 miljardia dollaria senkin kasvettua 63 prosentilla. Facebook tekee rahansa pääosin mainonnalla, jota esitetään yhtiön mobiilisovelluksissa.
”Huolimatta tärkeiden haasteiden kohtaamisesta, yhteisömme ja liiketoimintamme vuosi 2018 on käynnistynyt vahvasti”, kommentoi Facebookin perustaja ja toimitusjohtaja Mark Zuckerberg. ”Otamme laajemman näkemyksen vastuuseen ja panostamme siihen, että palvelujamme käytetään hyvään. Mutta meidän pitää myös jatkaa työkaluja, jotka auttavat ihmisiä yhdistymään, vahvistamaan yhteisöjämme ja tuomaan kaikki maailmassa lähemmäs toisiaan.”
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebookin päivittäisten aktiivisten käyttäjien määrä kasvoi 13 prosenttia vuotta aiemmasta 1,45 miljardiin käyttäjään. Kuukausitasolla mitattuna Facebook-käyttäjiä oli alkuvuonna jo 2,2 miljardia, sekin 13 prosenttia vuotta aiempaa enemmän.
Kassassa Facebookilla oli maaliskuun lopussa 44 miljardia dollaria rahana ja arvopapereina. Työntekijämäärä kasvoi vuodessa 48 prosenttia, ja oli jo 27 742 maaliskuun lopussa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »