Facebook on kertonut alkavansa rajoittamaan palvelussaan erilaisia toimintakehotteita sisältävien julkaisujen näkyvyyttä vastauksena käyttäjiltään saamaan palautteeseen.
Nämä ”huomiokalasteluja” sisältävät julkaisut ovat pyrkineet keräämään tykkäyksiä, reaktioita, kommentteja ja jakoja pyytämällä, jotta julkaisu leviäisi Facebookissa laajemmalle. Tästä viikosta alkaen Facebook aloittaa vastatoimet, ja vähentää yksittäisten kikkoja käyttävien julkaisujen näkyvyyttä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebook kertoo tiimien käyneen läpi ja kategorisoineen satoja tuhansia julkaisuja käsin koneoppimismallin kouluttamiseksi havaitsemaan jatkossa huomiota kalastelevia julkaisuja.
Lisäksi tulevina viikkoina Facebook aikoo myös laajemmin vähentää huomiota kalastelevia julkaisuja järjestelmällisesti ja toistuvasti julkaisevien sivujen näkyvyyttä laajemmin kuin vain yksittäiseen julkaisuun liittyen.
Facebook on jo aiemmin vähentänyt myös klikkiotsikkolinkkien sekä muiden alhaisen laadun sivustoille johtavien linkkien näkyvyyttä Facebookissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebook korostaa myös, että yksittäisten käyttäjien julkaisujen, jotka pyytävät ihmisiltä apua, neuvoja tai suosituksia, kuten esimerkiksi raporttien kadonneista lapsista, rahan nostamisesta hyvåän tarkoitukseen tai matkavinkkien pyytämisen, ei pitäisi kärsiä uudistuksesta. Muutos vaikuttaa Facebook-sivujen julkaisuihin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »