Apple julkaisi uudet merkittävät käyttöjärjestelmäversionsa 15. syyskuuta. Uusiin käyttöjärjestelmäversioihin lukeutuu iOS 26, joka on johtanut ongelmiin osalla iPhone-käyttäjistä iMessagen aktivoinnin kanssa.
Osa käyttäjistä on iOS 26:een päivittämisen jälkeen törmännyt ongelmiin Applen viestipalvelun iMessagen aktivoimisen kanssa. Aktivointi ei ole onnistunut, minkä myötä iMessage-viestit eivät toimi eikä niitä voi lähettää tai iMessage-viestejä lähetetään puhelinnumeron sijaan sähköpostiosoitteella.
Applen mukaan ongelma johtuu siitä, jos käyttäjällä on samalla puhelinnumerolla sekä aktiivinen että ei-aktiivinen SIM-kortti. Käytännössä usein tällaisessa tapauksessa ainakin jompikumpi SIM-korteista on eSIM.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Applen ratkaisukin ongelmaan on yksinkertainen: ei-aktiivinen SIM tulee poistaa laitteesta ja aktivoida iMessage tämän jälkeen uudelleen.
iPhonen SIM-kortit ovat nähtävissä valikossa Asetukset – Mobiilidata. Jos näkyvissä on kaksi SIMiä samalla numerolla, tulee näistä ei-aktiivinen poistaa – joko ottamalla fyysinen SIM-kortti pois laitteesta tai poistamalla eSIM valikon kautta.
Tämän jälkeen valikosta Asetukset – Apit – Viestit – Lähetys/vastaanotto voi ottaa puhelinnumerolle käyttöön iMessagen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla






Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »