Verkkokauppa.com kertoo käynnistävänsä maailmanlaajuisesti ainutlaatuisen pilotin, jossa kampanjaan liittyvien kuluttajien luomien TikTok-videoiden näyttökerroilla voi lunastaa tuotteita myymälässä.
Sosiaalinen media, erityisesti TikTok, on noussut merkittäväksi vaikuttajaksi nuorten ostopäätöksissä. Vastatakseen tulevaisuudessakin muuttuvaan kuluttajakäyttäytymiseen Verkkokauppa.com käynnistää kokeilun, jossa TikTok-videoiden katselukerroilla voi lunastaa tuotteita. Tavoitteena on testata, miten somenäkyvyys ja kuluttajakäyttäytyminen voivat kohdata uudessa, niin kuluttajaa kuin kaupallista toimijaa hyödyttävässä muodossa.
”Sosiaalisen median näkyvyydellä on arvoa, kirjaimellisesti. Emme ainoastaan reagoi kuluttajakäyttäytymisen muutokseen, vaan haluamme olla mukana muovaamassa sitä. Tämä pilotti haastaa ajatuksen siitä, mitä yhteys kaupan ja asiakkaan välillä voi olla: osallistumista, luomista ja näkyväksi tulemista. Kyse ei ole vain kampanjasta, vaan tarpeesta ymmärtää uutta kuluttamista ja kaupan käynnin tapaa,” taustoittaa Verkkokauppa.comin markkinointi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Suvituuli Tuukkanen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Pilotin aikana TikTok-käyttäjät voivat julkaista vapaamuotoisen videon, jossa mainitaan ja tägätään Verkkokauppa.com. Mitä enemmän katselukertoja, sitä arvokkaamman tuotteen asiakas voi lunastaa. Videoiden katselukerroilla voi tehdä ostoksia Verkkokauppa.comin Helsingin Jätkäsaaren myymälässä 6. syyskuuta 2025.
Osallistumisaika on 18.8.–6.9.2025, ja vain tänä aikana julkaistujen videoiden katselukerrat lasketaan mukaan. Myymälässä on saatavilla rajallinen valikoima haluttuja tuotteita ja erikoiseriä kuten iPhone 16 Pro, Procaster 43” TV ja Sony WH-1000XM6 vastamelukuulokkeet. Ostokset tehdään saapumisjärjestyksessä ja tuotteita on saatavilla vain rajattu määrä.
Esimerkiksi iPhone 16 Pron ostomahdollisuus vaatii 500 000 näyttökertaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
“Kuluttajilla on tänä päivänä omat yleisönsä, vaikutusvaltansa ja verkostonsa. He eivät enää ole vain kohderyhmä, vaan mediakanavia itse. Me kysymme nyt suoraan: mitä jos sillä näkyvyydellä olisi todellista ostovoimaa?” lopettaa Tuukkanen.
Lisätietoa Verkkokauppa.comin kampanjasta löytyy sen verkkosivuilta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla






Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »