Eurooppalaiset eivät näe WhatsAppissa mainoksia ennen vuotta 2026. Taustalla ovat huolet yksityisyydestä.
Facebook-yhtiö Metan omistama WhatsApp vahvisti hiljattain tuovansa mainokset osaan sovelluksesta. Julkaisua kuvailtiin ”vaiheittaiseksi”, ja Euroopan unionissa mainoksia ei tarvitse katsella ennen vuotta 2026.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Irlannin tietosuojaviranomainen vahvisti saaneensa Metalta tiedon mainosten myöhäisestä lanseerauksesta, aiheesta kirjoittavab Politico varmistaa. Näin Meta pyrkinee välttämään mahdolliset käyttäjien yksityisyyteen liittyvät pulmat, joita EU:n tiukka sääntely saattaisi aiheuttaa.
Meta lykkäsi aiemmin myös Meta AI -tekoälynsä lanseerausta Euroopan unionin alueella samoista syistä. Faceook-jätin Euroopan-päämaja sijaitsee Irlannissa, joten maan tietosuojaviranomainen vastaa Metaan liittyvistä asioista koko Euroopan unionin avulla.
Meta kertoi aiemmin, että WhatsAppin kohdennetut mainokset toteutetaan ”mahdollisimman yksityisesti”, eikä esimerkiksi keskusteluista kerätä tietoa mainontaa varten. Sen sijaan esimerkiksi Facebook- ja Instagram-tietoja käytetään, mikäli käyttäjä on yhdistänyt tilinsä toisiinsa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Irlannin tietosuojaviranomainen ja Meta ovat vahvistaneet keskustelevansa WhatsApp-mainonnasta tarkemmin lähiaikoina. Muualla maailmassa mainokset saapunevat viestimeen jo lähiaikoina, mutta Euroopassa saadaan vielä viestitellä ilman tuotesijoittelua.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »