ChatGPT:stä on jatkossa entistä enemmän apua ostoksilla. Tekoäly osaa muun muassa suositella tuotteita aiempaa monipuolisemmin.
ChatGPT:llä tehdään jo yli miljardi verkkohakua viikoittain, OpenAI:n toimitusjohtaja Sam Altman vahvisti hiljattain, ja vastedes tekoälypalvelu haastaa Googlen entistä vahvemmin myös verkko-ostosten saralla. ChatGPT on vastikään saanut runsaasti uudistuksia nimenomaan ostosten suunnittelua ja tuotteiden vertailua varten.
ChatGPT tarjoaa vastedes aiempaa selkeämpiä ja monipuolisempia yhteenvetoja käyttäjien etsimistä tuotteista. Käyttäjät voivat kirjoittaa luonnollisella kielellä tarpeestaan, mihin ChatGPT vastaa kuvia, hintatietoja ja arvioita sisältävillä koonneilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tekoälyn vastaukset sisältävät myös linkkejä verkkokauppoihin ostosten tekemisen sujuvoittamiseksi, mutta OpenAI ei toimitusjohtaja Altmanin mukaan saa itselleen osuutta tehdyistä kaupoista. Liioin mainospaikkoja ei ChatGPT:hen ainakaan toistaiseksi voi Google-hausta tutulla tavalla ostaa, TechCrunch kirjoittaa.
ChatGPT:n shoppailua koskevat vastaukset tuotetaan yksilöllisesti käyttäjän toiveiden perusteella. Koonnit perustuvat monipuoliseen, kolmansilta osapuolilta kerättyyn metadataan, kuten hintoihin, arvioihin ja saatavuuteen, OpenAI kuvailee.
Uudistukset pohjautuvat GPT-4o-kielimalliin, joka on ChatGPT:n oletusarvoinen vaihtoehto. Niiden jakelu on jo alkanut ChatGPTn Pro- ja Plus-tilaajille sekä ilmaiskäyttäjille, minkä ohella niitä voi hyödyntää myös ilman kirjautumista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »