Gmail saa uuden uutiskirje- ja muiden markkinointiviestien tilausten hallintanäkymän. Kuva: 9to5Google.
Google on alkanut tuoda vaiheittain Gmailiin uutta näkymää uutiskirjetilausten hallinnointiin.
Uusi näkymä helpottaa sähköpostitilausten perumista merkittävästi mahdollistaen erilaisten uutiskirjeiden ja markkinointiviestien peruuttamisen yhdellä napautuksella.
Toistaiseksi uudistus on saapunut osalla käyttäjistä Gmailin Android-sovellukseen, mutta Googlen mukaan se on tulossa vähitellen myös Gmailin selainversioon sekä iOS-sovellukseen. Tarkkaa aikataulua laajemmasta julkaisusta ei ole kerrottu.
Gmail sai jo aiemmin peruutuspainikkeen sähköpostien yläosaan sekä mobiili- että verkkoversiossaan.
Googlen uusi näkymä vie kuitenkin uutiskirjetilausten hallinnointia vielä askeleen pidemmälle. Uusi hallintanäkymä, englanniksi nimeltään Manage subscriptions, löytyy Gmailin valikosta ja listaa käyttäjän sähköpostitilaukset selkeään näkymään.
Näkymässä esitetään uutiskirjeen tai markkinointiviestien lähettäjän nimi ja sähköpostiosoite sekä arvio siitä, kuinka monta viestiä tilaukseen liittyen on tullut viime aikoina. Jokaisen rivin oikeassa laidassa on painike, josta voi suoraan peruuttaa tilauksen. Uudesta toiminnosta kertovan 9to5Google-sivuston mukaan suurin osa peruutuksista onnistuu yhdellä painalluksella, mutta osa avaa selaimeen erillisen vahvistussivun.
Google huomauttaa, että tilauksen peruuttamisen jälkeen voi kestää muutaman päivän ennen kuin viestien lähetys todella lakkaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »