Posti on ilmoittanut muutoksista palveluihinsa 20. toukokuuta alkaen.
Posti on kertonut päivittävänsä tietosuojaselostettaan 20. toukokuuta. Jatkossa Posti kerää asiakkaista tietoja markkinointinsa kohdentamiseksi.
”Käytämme asiakastietojasi palveluidemme suunnitteluun ja kehittämiseen sekä personoidun sisällön ja mainonnan kohdentamiseen. Toisin sanoen analysoimme tietojesi perusteella, mitkä palvelut ja sisällöt voisivat olla sinulle hyödyllisiä. Myös seurattavia lähetyksiä koskevia tietoja käytetään tähän tarkoitukseen. Tämä henkilötietojen käsittely perustuu Postin oikeutettuun etuun”, Posti kertoo.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Haluttaessa tietojen käytön sisällön ja mainonnan kohdentamiseen voi kieltää käyttäjätilin asetuksissa.
Lisäksi Posti kerää asiakastietoihin tietoja lähetysten toimituksesta ja luovutuksesta. Kerättäviä tietoja ovat seurattavan lähetyksen lähettäjän ja vastaanottajan nimi- ja yhteystiedot, lähetyksen yksilöivä tunniste, toimitustapa, lähetysten sisältö- ja tullaustiedot sekä tiedot lähetysten määrästä ja luovutuksesta.
”Käytämme näitä tietoja muiden asiakastietojesi ohella liiketoimintamme suunnitteluun, toteuttamiseen ja kehittämiseen sekä tilastointiin ja raportointiin. Käytämme tietoja myös palveluistamme tiedottamiseen ja markkinointiin”, Posti toteaa. Tältä osin henkilötietojen käsittely perustuu sähköisen suoramarkkinoinnin osalta asiakkaan suostumukseen, muilta osin Postin oikeutettuun etuun.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Omalta osalta markkinointiin, profilointiin ja tiedottamiseen liittyvään henkilötietojen käsittelyyn voi vaikuttaa käyttäjätiln asetuksissa. Päivityksen yhteydessä käyttäjätilille tulee uusia asetuksia.
Samalla muiden muutosten kanssa 20. toukokuuta Posti on myös kertonut poistavansa käytöstä Oma noutopiste -toiminnon, jonka on voinut valita OmaPostin (mobiilisovellus ja verkkoversio) asetuksissa.
Posti on vienyt paketin valittuun Omaan noutopisteeseen silloin, kun sille ei ole muuten valittu noutopaikkaa. Jatkossa asiakkaat voivat hyödyntää muita OmaPostin tarjoamia tapoja vaikuttaa paketin toimitukseen.
”Koska Oma noutopiste on koskenut vain paketteja, joille ei ole valittu noutopaikkaa, se on ohjannut yhä pienempää osaa paketeista. Nykyään suurin osa asiakkaistamme valitsee haluamansa pakettiautomaatin tai palvelupisteen jo verkkokaupassa. Olemme myös kuunnelleet asiakkaiden palautetta Oma noutopiste -toiminnon haasteista”, kertoo Posti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Jatkossa OmaPostista voi esimerkiksi vaihtaa paketin noutopaikkaa matkalla olevasta paketista saapuneen ilmoituksen jälkeen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »