LG luopuu niin sanottujen XR-laitteiden tuotteistamisesta. Lisätyn ja virtuaalitodellisuuden laitteiston kehitys- ja tutkimustyötä kuitenkin jatketaan.
Aiemmin myös älypuhelinvalmistajana tunnettu korealaisyhtiö LG ei enää jatka niin kutsuttujen XR-laitteiden kehitystä kuluttajamarkkinoille. XR eli sekoitettu todellisuus käsittää sekä virtuaalitodellisuuden (VR, Virtual Reality) että lisätyn todellisuuden (AR, Augmented Reality), ja esimerkkejä tuoteryhmästä ovat esimerkiksi Metan Quest-lasit ja Applen Vision Pro.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Aihetta korealaismedia The Bellin haastattelussa kommentoinut LG:n tiedottaja vahvistaa asian. LG:n näkemyksen mukaan XR-markkinat eivät ole kasvaneet odotetun nopeasti, mikä on saanut yhtiön arvioimaan strategiaansa uudelleen.
LG aikoo jatkossa keskittyä kodin laitteistoon, kuten lämmitys- ja jäähdytyslaitteisiin, tuulettimiin sekä robotiikkaan, mutta myös XR-teknologian tutkimusta ja tuotekehitystä jatketaan yhä, tiedottaja painottaa.
LG on vuosien saatossa julkaissut muutamia laitteita XR-tuoteryhmään. Ensimmäisenä nähtiin älypuhelimille suunnattu, heikosti menestynyt 360 asteen katselulaite vuonna 2016, minkä jälkeen yhtiön kerrottiin ryhtyneen yhteistyöhön Metan kanssa. Sittemmin kaksikon suunnitelmat ovat kuitenkin muuttuneet, alaa tarkasti seuraava Upload VR -sivusto kirjoittaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vastaisuudessa markkinoilla ei siis näillä näkymin nähdä LG:n virtuaalitodellisuuden tai lisätyn todellisuuden laitteita. Tuotekehitys jatkuu taustalla, mutta yhtiön suurin panostus kohdistuu jatkossa muualle.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »