Tietoliikenneyhtiö DNA kertoo poistuvansa kokonaan sosiaalisen median alusta X:stä helmikuun 2025 loppuun mennessä, eikä tämän jälkeen enää tarjoa sisältö-, viestintä- tai asiakaspalvelua kanavassa.
Samalla DNA on päättänyt aktivoitua Metan Threads-alustalla.
DNA:n mukaan se haluaa sosiaalisen median kanavissaan herättää positiivisia tunteita ja olla vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
DNA on palvellut asiakkaitaan X:ssä (entinen Twitter) jo vuodesta 2012 lähtien, yli 12 vuoden ajan. Nyt yritys kuitenkin arvioi, ettei X-palvelu enää palvele sen tavoitteita toivotulla tavalla.
Myös monet muut yritykset ovat päättäneet viime aikoina jättää X:n. Ainakin osin syynä on ollut pettymys X:n pääomistajan Elon Muskin toimintaan eri saroilla. Lisäksi monet ovat perustelleet X:n jättämistä sen suosion vähentymisellä – niin myös DNA.
”Uskon, että sosiaalisen median ydin on aito vuorovaikutus ja yhteisöllisyys. Haluamme olla läsnä kanavissa, joissa voimme rakentaa avoimia ja välittäviä yhteisöjä sekä jakaa kiinnostavia sisältöä. Siksi keskitymme nyt niihin alustoihin, jotka tukevat näitä tavoitteita. DNA:n X-tili on viime vuosina toiminut lähinnä yhtenä yhteydenottokanavana palveluihimme liittyen, ja näidenkin yhteydenottojen määrä on laskenut merkittävästi”, kertoo DNA:n Brand Manager Julia Arko.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
DNA:n Digitaalinen elämä -tutkimus vuodelta 2024 kertoo, että Metan omistama Threads oli noussut Suomessa vain vuodessa yhtä suosituksi kuin X. Threads julkaistiin vuonna 2023.
”Threads on alusta, joka antaa meille mahdollisuuden olla enemmän vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa. Siellä voimme osallistua keskusteluihin, herättää positiivisia tunteita ja rakentaa luottamusta – juuri sitä, mitä haluamme. Haluamme innostaa ihmisiä ja tehdä brändistämme entistä läheisemmän ja kiinnostavamman”, Arko toteaa.
DNA kertoo tulevansa toimimaan Threadsissa sen omilla ehdoilla ja erityisesti alkuun puhtaasti vain osallistumaan keskusteluihin omien sisältöjen sijaan. DNA aktivoituu Threadsissä maaliskuun aikana.
Asiakaspalvelua, vuoropuhelua ja sisältöjä DNA tarjoaa jatkossakin sosiaalisen median kanavissaan Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä, YouTubessa, TikTokissa ja Threadsissä. Lisäksi asiakaspalvelua on jatkossakin tarjolla DNA Kaupoissa, puhelinpalvelussa sekä DNA:n verkkosivuilla ja Oma DNA -sovelluksessa chatin tai yhteydenottolomakkeen kautta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »