Yhdysvalloissa älytelevisio on historiallisesti ohittanut älypuhelimen YouTuben suosituimpana katselualustana. Videopalvelu juhlii tänä vuonna 20-vuotista taivaltaan.
YouTube avattiin vuonna 2005, ja Googlen omistukseen se päätyi marraskuussa 2006. Ensi alkuun palvelua käytettiin tietokoneilla, sitten älypuhelimilla ja viime vuosina yhä enenevissä määrin myös älytelevisioilla. Yhdysvalloissa älytelevisio on nyt suosituin alusta videoiden katseluun katseluajassa mitattuna, YouTube vahvistaa blogissaan.
Älytelevisioilla katsellaan joka päivä yli miljardi tuntia YouTube-videoita maaiilmanlaajuisesti tarkasteltuna. Tavanomaisten videoiden ohella suosittuja ovat podcastit, suorat lähetykset ja jopa perinteisesti älypuhelimella näyttö pystysuunnassa kulutettavat Shorts-lyhytvideot. Vaikuttaakin siltä, että kaikenlainen YouTube-sisältö on löytänyt yleisönsä myös älytelevisioilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yhdysvalloissa YouTube on samalla kohonnut suosituimmaksi podcast-alustaksi. Maailmanlaajuisesta tilanteesta videopalvelu ei blogissaan kerro.
YouTube-kokemusta televisioilla on määrä kehittää myös jatkossa esimerkiksi älypuhelimen ja älytelevision välistä yhteistoimintaa laajentamalla. Television ruudulla pyörivää sisältöä voisi kommentoida älypuhelimella tai vastaavasti selailla esillä olevia tuotteita verkkokaupassa, YouTube kuvailee.
Blogipäivityksessään YouTube vahvistaa YouTube Premiumin ja YouTube Musicin kasvattaneen suosiotaan Yhdysvalloissa viime aikoina. Musicin ja Premiumin sisältävällä yhteisjäsenyydellä on jo 100 miljoonaa tilaajaa, kun myös ilmaisjaksot lasketaan mukaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Useimmin yhdysvaltalaiset katselevat ja kuuntelevat YouTube-sisältöjään nyt älytelevisioilla, ja trendin odotetaan jatkuvan myös vuonna 2025.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »