Sonosin toimitusjohtaja jättää yhtiön. Taustalla on täydellisesti pieleen mennyt sovelluspäivitys.
Pidetyn palvelun uudistamisessa piilee aina riski, minkä Sonos sai viime vuonna oppia kantapään kautta. Kaiutinvalmistajan älypuhelinsovellus suunniteltiin alusta alkaen uusiksi, eikä päivitetty kokemus miellyttänyt käyttäjiä alkuunkaan. Sekavuus ja jatkuvat ongelmat saivat monet turhautumaan ja toimitusjohtaja Patrick Spencen pahoittelemaan tilannetta julkisesti.
Pahimmat sovellusta koskevat ongelmat on sittemmin saatu setvittyä, mutta toimitusjohtaja Spencelle fiasko näyttää kuitenkin olleen liikaa. Vuodesta 2017 yhtiötä johtanut Spence on irtisanoutunut tehtävästään, ja samalla uuden toimitusjohtajan etsintä on käynnistynyt.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sonosin hallituksen jäsen Tom Conrad ottaa toistaiseksi ohjat käsiinsä väliaikaisena toimitusjohtajana, mutta muita muutoksia yhtiön rakenteeseen ei toistaiseksi ole ilmoitettu. Muu johto jatkaa tehtävässään.
Toukokuussa uuden sovelluksen julkaisun myötä käynnistynyttä fiaskoa pyrittiin korjailemaan muun muassa laajalla, monia lupauksia sisältävällä toimintaohjelmalla, mutta väistyvän toimitusjohtajan Spencen asemaa se ei enää pelastanut.
Nykyisen käsityksen mukaan Sonos kiirehti merkittävää sovellusuudistustaan, jotta se ehtisi markkinoille samaan aikaan yhtiön ensimmäisten kuulokkeiden kanssa. Epäonnistuminen saattaa osaltaan olla myös Sonos Acen heikoksi jääneiden myyntilukujen taustalla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Teknisesti Patrick Spence pysyy yhä Sonosin palkkalistoilla kesäkuun loppuun sakka ansaiten noin 7 500 dollaria kuukaudessa. Kun työsuhde lopulta päättyy, maksetaan tälle vielä 1 875 000 dollarin eroraha, kertoo Yhdysvaltain arvopaperimarkkinaviranomaiselle SEC:lle tehty ilmoitus.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »