OpenAI harkitsee mainosten tuomista ChatGPT:hen. Hankkeeseen suhtaudutaan kuitenkin varauksella.
ChatGPT saattaa tulevaisuudessa sisältää mainoksia, OpenAI:n talousjohtaja Sarah Friar vahvistaa Financial Timesille antamassaan haastattelussa. Lähiaikoina mainoksia ei ole tulossa, ja muutenkin asiaan suhtaudutaan yhtiössä vakaasti harkiten. Mitä ilmeisimmin tarkkoja suunnitelmia ei vielä ole tehty.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Friarin mukaan myös OpenAI:n toimitusjohtaja Sam Altman, joka ”ei lähtökohtaisesti pidä mainoksista”, on kuitenkin hiljalleen lämpenemässä ajatukselle. Altmanille mainokset olisivat kuitenkin vasta ”viimeinen vaihtoehto”.
Mainoksia näkisivät ChatGPT:ssä vain ilmaiskäyttäjät, ja maksavat ChatGPT Plus -asiakkaat voisivat yhä käytellä palvelua rauhassa.
Mainoksia myymällä OpenAI pyrkisi pitämään ChatGPT:n perusversion maksuttomana ja saatavilla kaikille, Friar kertoo, alati kasvaviin kuluihin viitaten. Financial Timesin mukaan OpenAI on kuluvana vuonna käyttänyt kielimalliensa kouluttamiseen jo yli viisi miljardia Yhdysvaltain dollaria.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mikäli mainokset aikanaan saapuvat ChatGPT:hen, on ne määrä sijoitella palveluun harkiten. Sitä, miten ja missä tuotesijoittelua tekoälypalvelussa esiintyisi, ei talousjohtaja Friar toistaiseksi osaa arvioida.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »