Gigantin Black Friday -kampanja 15. marraskuuta – 2. joulukuuta keräsi Gigantin myymälöihin asioimaan yli puoli miljoonaa ihmistä.
Kampanjan myynti ylitti edellisvuoden kampanjatuloksen, ja hankinnoissa erottui erityisesti kotoilutrendi. Myyntilistojen kärkeen nousivat puhelinten ohella isot televisiot, robotti-imurit ja airfryerit.
”Black Friday -kampanja oli tänä vuonna erityisen tärkeä ihmisille. Myyntimme kasvoi kokonaisuudessaan viime vuoteen nähden, mikä on nykyisessä taloustilanteessa hyvä onnistuminen. Asiakkaat olivat selvästi odottaneet kampanjaa ja hankintoja keskitettiin – pelkästään myymälöissämme asioi kampanjan aikana yli puoli miljoonaa ihmistä. Tuotteita hankittiin paljon koteihin ja yhteiseen käyttöön”, kertoo Gigantin toimitusjohtaja Niko Sandström.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Edellisvuoden kampanjaan verrattuna pienten kodinkoneiden kappalemääräinen myynti kasvoi 26 prosenttia, robotti-imureiden 22 prosenttia, ja airfryer-tuotteet tuplasivat kappaleissa myyntinsä. Isojen televisioiden trendi jatkui, eniten kasvoi 65–75-tuumaisten menekki. Myös pienemmät televisiot nostivat päätään HD-siirtymän ansiosta.
”Ostetuin tuoteryhmämme olivat puhelimet, sitten televisiot ja kolmanneksi siivous, mikä sisältä muun muassa yhden tämän Black Fridayn hiteistä, robotti-imurin. Myös puettavien älylaitteiden suosio jatkoi nousuaan: aikuiset panostivat älysormuksiin, kun taas lapsille hankittiin runsaasti kellopuhelimia. Kotoilun ohella hyvinvointiin ja terveyteen satsataan vahvasti”, taustoittaa Sandström.
Gigantin asiakastyytyväisyys Black Fridayna pysyi vilkkaasta kaupankäynnistä huolimatta erittäin hyvällä tasolla. NPS-mittauksen (Net Promoter Score) mukaan ostajien tyytyväisyys oli myymälöissä 76, kun yli 50 edustaa asteikolla erinomaista tulosta. Kansainvälisesti käytetty NPS-mittaus arvioi asiakasuskollisuutta ja -tyytyväisyyttä kysymällä asiakkailta eri muodoissaan, kuinka todennäköisesti he suosittelisivat yritystä muille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Iso kiitos kaikille asiakkaillemme sekä Black Fridayta uurastaneelle henkilökunnallemme. Arvostamme palautteita ja seuraamme asiakastyytyväisyyttä myymälöiden ohella verkkokaupassa, huoltopalveluissa ja kotiinkuljetuksissa. Siirryimme keväällä asiakastyytyväisyyden kattavampaan seurantaan NPS:n avulla, minkä ansiosta pääsemme myös reagoimaan nopeammin palautteeseen ja kontaktoimaan asiakkaat, jotka ovat antaneet esimerkiksi korjaavaa palautetta”, Sandström kuvailee.
”Tarjoushinnat aiheuttavat aina Black Fridayn aikaan julkista keskustelua. Kehotamme jatkossakin hyödyntämään puolueettomia hintaseurantasivustoja. Kodinkone- ja elektroniikka-alalla on kovaa hintakilpailua ja tarkkaa julkista seurantaa, mikä suosii kuluttajia. Vastuullisempia valintoja ovat myös virallisilta jälleenmyyjiltä ostettavat, kestävät ja pitkäikäiset laatutuotteet”, Sandström summaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »