Bluesky pyrkii kasvamaan uudella rahoituskierroksella. Viestipalvelu X:n haastajalla on jo 13 miljoonaa käyttäjää.
Kun Elon Muskista tuli Twitterin pääomistaja ja palvelu muuttui X:ksi, arvioivat monet haastajat tilaisuutensa tulleen. Facebook-yhtiö Metan Threads-palvelu nousi nopeasti suosioon, mutta taustalla myös hajautettuun arkkitehtuuriin perustuvan Blueskyn käyttäjämäärä nousee hiljalleen.
Lokakuussa 2024 alustalla on jo noin 13 miljoonaa käyttäjää, ja viimeisen kuukauden aikana uusia tilejä on luotu peräti kolme miljoonaa kappaletta, Bluesky kuvailee tiedotteessaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uudella rahoituksella kasvua pyritään jatkamaan myös tulevaisuudessa. Viestipalvelu on kerännyt 15 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria niin kutsuttua A-sarjan rahoitusta, jollaista kasvuyhtiöt tyypillisesti hakevat todistettuaan liiketoimintamallinsa toimivuuden.
Tiedotteessaan Bluesky kuvailee uutta rahoitusta merkittäväksi virstanpylvääksi matkalla kohti ”teknologiaa, joka palvelee käyttäjäänsä eikä päinvastoin”.
Bluesky vahvistaa valmistelevansa myös maksullista tilausta. Lisätietoja sen tarjoamista eduista tai hinnoista ei toistaiseksi ole, mutta muun muassa Twitteristä ja myöhemmin X:stä tuttuja sinisiä vahvistusmerkkejä ei ole tulossa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Tapa, jolla Twitter toteutti tilaukset oli hyvä esimerkki siitä, miten sitä ei pitäisi tehdä. ’Maksa voittaaksesi’ -tyyliset ominaisuudet, kuten lisänäkyvyys tai siniset kuvakkeet tilauksesta kertomassa ovat yksinkertaisesti väärä lähestymistapa, joka pilaa alustan kaikilta”, Blueskyn kehittäjiin lukeuvuta Paul Frazee kirjoittaa.
Vaikuttaa siltä, että Blueskyn kehittäjät uskovat viestimen jatkavan kasvuaan. On mielenkiintoista seurata, kuinka hajautettuine rakenteineen käyttäjille laajempia valtuuksia tarjoava viestipalvelu pärjää.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »