Google testaa haussa uudistusta, jossa tunnettujen yritysten verkkosivuille johtavien linkkien yhteydessä näkyy sininen vahvistusmerkki.
Toistaiseksi kyse on rajatusta testistä, jonka Google on tuonut vain rajatulle määrälle käyttäjiä. Välttämättä Suomessa testiä ei ole käynnissä ollenkaan, vaan se voi rajoittua esimerkiksi vain Yhdysvaltoihin tai muille markkinoille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Google-haussa on havaittu suurten yritysten, kuten Metan, Applen ja Microsoftin, Epic Gamesin, Amazonin ja HP:n, verkkosivuille vievien linkkien yhteydessä sinisiä vahvistusmerkkejä. Nämä vahvistusmerkit auttavat käyttäjiä ymmärtämään, että kyseessä on aidosti todellisen yrityksen verkkosivuista.
”Kokeilemme säännöllisesti ominaisuuksia, jotka auttavat ostajia tunnistamaan luotettavat yritykset verkossa, ja suoritamme parhaillaan pientä kokeilua, joka näyttää vahvistusmerkit tiettyjen yritysten vieressä Googlessa”, kommentoi Googlen edustaja The Vergelle.
Googlen testissä vahvistusmerkistä on avautunut lisätietoviesti, jossa on kerrottu, että Googlen havaitsemat tiedot antavat syyn olettaa kyseessä olevan aidosti väitetyn yrityksen sivuille johtavasta linkistä. Näitä tietoja ovat verkkosivun vahvistus, Googlen Merchant Center -tiedot sekä manuaaliset tarkistukset.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Aiemmin Google on tuonut siniset vahvistusmerkit kertomaan lähettäjien luotettavuudesta jo Gmailiin.
Google is testing verified checkmarks in search https://t.co/hdEdk5qEtO
— The Verge (@verge) October 4, 2024
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »