Samsung on vahvistanut keskeyttäneensä Galaxy Buds3 Pro -kuulokkeiden raportoitujen laatuongelmien vuoksi.
Samsung julkisti 10. heinäkuuta muiden uutuuksiensa rinnalla uudet täyslangattomat nappikuulokkeensa Galaxy Buds3:n ja Galaxy Buds3 Pron, joissa se on uudistanut merkittävästi muotoilua aiempiin Galaxy Buds -kuulokkeisiinsa verrattuna.
Kerroimme aiemmin, kuinka Galaxy Buds3 Pro -kuulokkeissa on raportoitu laatuongelmista ja kuinka Yhdysvalloissa Samsung oli lykännyt kuulokkeiden toimituksia omasta verkkokaupastaan. Lisäksi Yhdysvalloissa jälleenmyyjistä Best Buy ja Amazon olivat lopettaneet kuulokkeiden myynnin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vielä aiemmin Samsung myi kuulokkeitaan normaaliin tapaan käytännössä välittömillä toimituksilla Suomessa, mutta nyt myös Samsungin verkkokaupassa Suomen osalta Galaxy Buds3 Pro -kuulokkeiden toimitukset on lykätty 16. elokuuta asti. Jälleenmyyjät Suomessa näyttävät jatkavan myyntiä tavalliseen tapaan.
Merkittävimmän ongelman uusissa kuulokkeissa on kerrottu liittyvän silikonitulppiin, joiden toteutusta Samsung on uudistanut. Tulppien päässä on kova muovirengas, jonka ansiosta ne pysyvät tiukemmin kuulokkeissa kiinni. Tämä on kuitenkin johtanut monilla silikoniosien repeämiseen vaihdettaessa tulppia eri kokoon. Samsung on ohjeistanut kääntämään silikoniosan ympäri ennen irrottamista kuulokkeesta.
Lisäksi Galaxy Buds3 Pro -kuulokkeissa on raportoitu vähemmissä määrin erinäisistä muista ongelmista liittyen valmistuksen laatuun. Osien kiinnitys toisiinsa on voinut olla epätarkkaa ja kuulokkeiden koossa eroa, jonka myötä ne eivät ole sopineet täydellisesti koteloonsa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samsung on myös kommentoinut tilannetta Android Authority -sivustolle myöntäen toimitusten keskeyttämisen tilanteen arvioimiseksi ja laadunvalvonnan parantamiseksi.
”Rajalliseen määrään varhaisen tuotannon Galaxy Buds 3 Pro -laitteita liittyen on ollut raportteja. Suhtaudumme tähän asiaan erittäin vakavasti ja olemme edelleen sitoutuneet täyttämään tuotteidemme korkeimmat laatustandardit. Arvioimme ja tehostamme kiireellisesti laadunvalvontaprosessejamme”, Samsung kertoo.
”Varmistaaksemme, että kaikki tuotteet täyttävät laatustandardimme, olemme väliaikaisesti keskeyttäneet Galaxy Buds 3 Pro -laitteiden toimitukset jakelukanaville suorittaaksemme täyden laadunvalvonta-arvioinnin ennen toimituksia kuluttajille. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa”, jatkaa Samsung. ”Jos jollakin asiakkaalla, jolla on jo Galaxy Buds3 Pro hallussaan, ilmenee ongelmia, hänen tulee ottaa yhteyttä Samsungiin tai käydä lähimmässä Samsung-huoltokeskuksessa.”
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »