Jabra on yllättäen kertonut vetäytyvänsä kuluttajille suunnattujen kuulokkeiden markkinoilta.
Suomessa Jabra-kuulokkeet ovat olleet varsin suosittuja, ja Jabra julkisti vasta uudet kuulokkeensa Elite 8 Active Gen 2:n ja Elite 10 Gen 2:n.
Samassa yhteydessä Jabra on kuitenkin kertonut yllättäen vetäytymisestä kuulokemarkkinoilta. Jabran emoyhtiö GN kertoi asiasta tiedotteessa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Elite-tuotesarjan uudelleensuuntamisen premium-segmenttiin vuodesta 2023 alkaen kerrotaan johtaneen aiempaa vahvempaan kannattavuuteen. Erittäin kilpailluilla markkinoilla pärjäämiseksi vaadittavien investointien ei arvioida kuitenkaan olevan riskin arvoisia.
Elite-sarjan lisäksi Jabra ajaa alas myös Bluetooth-mono-kuulokkeiden Talk-tuotesarjan.
”Päätös lopettaa Elite- ja Talk-tuotelinjat asteittain on osa sitoutumistamme keskittyä houkutteleville markkinoille, joilla voimme saavuttaa kannattavaa kasvua ja vahvaa tuottoa”, toteaa GN Store Nordin toimitusjohtaja Peter Karlstromer.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Olemme osoittaneet, että pystymme kilpailemaan haastavimmissakin kategorioissa johtavalla teknologiallamme ja go-to-market-vahvuuksillamme. Teimme tämän Elite-sarjallamme toimittamalla kuluttajille useita innovaatioita ensimmäisenä maailmassa, erityisesti täyslangattomissa kuulokkeissa, mikä lisäsi maailmanlaajuista markkinaosuutta. Markkinat ovat kuitenkin muuttuneet ajan myötä, ja tämän päivän arviomme on, että emme voi saada kohtuullista tuottoa sijoituksellemme verrattuna moniin muihin mahdollisuuksiin, joita meillä on Hearing-, Enterprise- ja Gaming-liiketoiminnassamme”, jatkaa toimitusjohtaja.
”Olen erittäin kiitollinen jälleenmyyjäkumppaneillemme, jotka ovat tukeneet meitä Elite- ja Talk-tuotelinjoissa, sekä kuluttajille, jotka ovat tehneet meistä osan elämäänsä. Olemme edelleen sitoutuneita työskentelemään tiiviissä yhteistyössä tehdäksemme tästä onnistuneen lopputuloksen, mukaan lukien viimeisten Elite-tuotteidemme lanseeraus – erittäin ylistetyn Elite 8 Activen ja Elite 10:n toisen sukupolvi, jotka ovat parhaita koskaan valmistamiamme kuulokkeita.”
GN kertoo tuen Jabra-kuulokkeille jatkuvan useiden vuosien ajan.
Jabra jatkaa yrityksille suunnattujen kuuloketuotteiden tarjoamista Evolve-tuotesarjassa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tanskalainen GN Group perustettiin yrityksenä alkujaan jo vuonna 1869. Jabran lisäksi sen muita brändejä ovat nykyisin ReSound, SteelSeries, Beltone, Interton, BlueParrott, Danavox ja FalCom.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »