Google uudistaa jälleen suoratoistotoiminnallisuutensa brändäystä.
Nyt toukokuussa järjestetyn Google I/O -tapahtuman yhteydessä Google muutti hiljaisesti käyttämänsä brändäyksensä eri laitteiden suoratoistotoiminnosta sisäänrakennetusta Chromecastista (Chromecast built-in englanniksi) Google Castiksi.
Mielenkiintoisesti aikanaan vuonna 2016 Google teki muutoksen päinvastoin kuin nyt.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vuoden 2016 lopulla siihen asti käytetty Google Cast -brändi sai väistyi Chromecastin tieltä. Chromecast-brändi oli tullut suurelle yleisölle tunnetuksi edullisista suoratoistolaitteista, ja Google halusi hyödyntää samaa brändiä myös vastaavan toiminnallisuuden yhteydessä muissa laitteissa, kuten televisioissa.
Vielä alkuvuodesta 2024 Chromecast built-in -brändäystä käytettiin muun muassa, kun LG julkisti tuen saapuvan sen webOS-käyttöjärjestelmällä varustetuille televisioille.
Nyt Google I/O -tapahtumassa Google kuitenkin kertoi, että ”Google Cast (aiemmin Chromecast built-in) on tulossa autoihin” vahvistaen näin ohimennen muutoksen brändäyksessä. Muutos on sittemmin toteutettu myös Android.com-verkkosivulla sekä Googlen tukiartikkelissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toiminnallisuuden osalta ei nyt ole tapahtunut laajempia muutoksia, vaan Google Cast mahdollistaa edelleen sisällön toistamisen näppärän siirtämisen puhelin- tai tablettisovelluksesta tai tietokoneella Chrome-selaimesta suuremmalle ruudulle, jos tuettuna on Google Cast.
Kuten asiasta kertova 9to5Google-sivusto toteaa, nähtäväksi jää, miten brändäysmuutos mahdollisesti vaikuttaa Googlen tuleviin suoratoistolaitteisiin. Googlelta odotetaan pian seuraajaa nykyiselle Chromecast with Google TV -laitteelle, mutta onko senkään nimi enää Chromecast selviää aikanaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »