Samsung vakuuttelee kiinnostustaan puhelinten korjattavuuden helpottamiseksi. Yhtiö kommentoi iFixitin hiljattaisia syytöksiä.
Samsungin ja korjausoppaistaan sekä varaosistaan tunnetun iFixitin välinen yhteistyö Galaxy-älypuhelinten huoltotoimien helpottamiseksi kariutui hiljattain, kun kaksikko ei uusinut sopimustaan. iFixitin toimitusjohtaja vieritti aiemmin haastattelussa syyn Samsungille, jonka hän moitti ylenkatsovan ”laajaa korjattavuutta” ja menettäneen kiinnostuksensa siihen.
Nyt myös Samsung on kommentoinut tapausta ja puolustautunut syytöksiltä. Android Authoritylle antamassaan lausunnossa yhtiö vakuuttaa olevansa sitoutunut korjattavuuden parantamiseen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Samsung on sitoutunut tarjoamaan laadukasta ja helposti saavutettavaa huoltoa asiakkailleen monenlaisilla palveluilla, kuten liikkeessä tapahtuvilla ja postitse järjestettävillä huolloilla sekä kotikäyntien tyyppisillä ratkaisuilla”, lausunnossa todetaan.
Myös kotikorjauksista kiinnostuneille on yhä vaihtoehtoja osoitteessa SamsungParts.com, korealaisjätti vinkkaa.
Samsungilla todella on yhteistyösopimus myös iFixitin kaltaisen Encompass-yhtiön kanssa, jonka tuottamia korjausratkaisuja kaupataan yllä mainituilla verkkosivuilla. Artikkelin julkaisuhetkellä SamsungParts.comissa ei kuitenkaan ole listattuna yhtäkään Galaxy-älypuhelinta, vaikka Samsungin kodinkoneille huoltopalveluja onkin tarjolla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samsungin ja iFixitin sopimus päättyy virallisesti 17. kesäkuuta, jolloin Encompass-yhteistyö saattaa alkaa saada enemmän huomiota osakseen. Myös iFixit aikoo vastedeskin tarjota korjauspaketteja Galaxy-älypuhelimille.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »