Maaliskuussa Nothing julkisti poikkeuksellisen yhteisökampanjan, jossa tarkoituksena on luoda 12. maaliskuuta julkistetusta Nothingin kolmannesta älypuhelimesta Phone (2a):sta uusi versio.
Nothingin esittelemässä Community Edition -projektissa se kutsuu yhteisönsä jäsenet kehittämään yhdessä Phone (2a):sta uutta versiota. Yhteisön jäsenet pääsevät projektissa mukaan suunnittelemaan puhelimen uutta versiota, mukaan lukien laitteiston viimeistelyä, taustakuvia, pakkausta ja markkinointia. Lopputuloksena on ainakin jossain määrin myyntiin tuleva Nothing Phone (2a) Community Edition -puhelin.
Nothing Phone (2a)
- Android
- Muovi
- 6,7" AMOLED -näyttö
- Sormenjälkilukija näytössä
- 50 + 50 Mpiks. kamera
- MediaTek Dimensity 7200 Pro -piiri
- 5000 mAh akku
Projekti on nelivaiheinen, ja nyt sen ensimmäisen vaiheen voittava ehdotus on valittu. Ensimmäisessä vaiheessa yhteisön jäsenet pääsivät tekemään ehdotuksia muutoksista Nothing Phone (2a) -puhelimen designiin. Kaikkiaan ehdotuksia tuli yli 400.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ensimmäisen vaiheen voittajiksi on nyt julkistettu Kenta ja Astrid, jotka pyörittävät yhdessä luovaa studiota ja jotka tekivät yhteistyötä Phosphorescence-ehdotuksensa kanssa.
Vihreää fosforisoivaa materiaalia hyödyntämällä puhelimen takaosan elementit hohtavat pimeässä. Nothingin mukaan efekti voi kestää jopa tunteja vaiheittain heikentyen. Kelloissa suosittua tekniikkaa on hyödynnetty aiemmin älypuhelimissakin – esimerkiksi OnePlus Nord 2:n PAC-MAN Edition -erikoisversiossa vuonna 2021.
Voittaneen design-ehdotuksen tekijät tekevät nyt yhteistyötä Nothingin teollisen muotoilun tiimin ja tutkimus- ja tuotekehitystiimin kanssa idean toteuttamiseksi. Nothing varoittaa, että matkan varrella konsepti voi vielä kokea useita muutoksia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nyt Nothing on avannut Phone (2a) Community Edition -projektin toisen vaiheen.
Toisessa vaiheessa toukokuussa haetaan ehdotuksia uusista taustakuvista, jotka sopivat yhteen valitun laitedesignin kanssa. Voittava valikoima tulee löytymään esiasennettuna Phone (2a) Community Edition -puhelimista. Taustakuvia voi ehdottaa 15. toukokuuta asti, jolloin alkaa äänestys.
Kesäkuussa koittavassa kolmannessa vaiheessa aiheena on myyntipakkauksen suunnittelu, ja lopulta heinäkuussa neljännessä vaiheessa suunnitellaan Phone (2a) Community Edition -puhelimelle markkinointikampanja. Tarkoituksena on luoda visuaalinen identiteetti ja joukko aineistoja puhelimen markkinoimiseksi sen myyntiin tullessa.
Lisätietoa projektiin osallistumisesta löytyy Nothingin verkkosivuilta. Kunkin vaiheen osalta Nothing tulee erikseen julkaisemaan ohjeistuksen, säännöt sekä vinkkejä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yhteisön ensin lähetettyä ehdotuksensa, kussakin vaiheessa avautuu äänestys, jossa yhteisö pääsee kertomaan mielipiteensä eri ehdotuksista. Lopulta voittajaehdotukset valitsee kuitenkin Nothingin sisäinen paneeli. Voittavien ehdotusten tekijät pääsevät mukaan Nothing Phone (2a) Community Editionin lanseeraukseen Lontooseen kertomaan osin suunnittelemastaan puhelimesta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »