Meta AI:n laaja jakelu on vasta käynnistynyt, mutta miljoonat ovat jo ehtineet kokeilla sen mahdollisuuksia. Tekoälyä hyödyntävä kokonaisuus ei kuitenkaan vielä aikoihin tuottane mitään.
Facebook-yhtiö Meta julkaisi hiljattain generatiiviseen eli tuottavaan tekoälyyn perustuvan Meta AI -toimintokokonaisuutensa laajalle yleisölle WhatsAppissa, Instagramissa ja Messengerissä. Sittemmin ”kymmenet miljoonat käyttäjät” ovat jo ehtineet kokeilla uudistuksia, Metan toimitusjohtaja Mark Zuckerberg kertoo yhtiönsä vuosineljänneskatsauksessa.
Meta AI:lla on potentiaalia nousta valtavaksi taloudellisen kasvun moottoriksi, Zuckerberg vakuuttaa, mutta siihen menee vielä vuosia. Siinä missä alustavat lukemat ovat suotuisia, on isojen muutosten kanssa oltava kärsivällinen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Johtavan tekoälyn rakentaminen on laajempi rupeama kuin aiemmin alustoillemme julkaistut uudistukset, ja hanke kestäneekin vuosia”, toimitusjohtaja jatkaa sijoittajia varoittaen.
Zuckerbergin mukaan on ”monia keinoja tehdä [Meta AI:sta] erittäin merkittävää liiketoimintaa”, ja tulevaisuudessa sitä saatetaankin käyttää muun muassa palavereissa, mainostuksessa tai maksullisissa, tekoälyyn perustuvissa lisäominaisuuksissa.
Ensi alkuun Meta AI:n toiminnot ovat käytettävissä ilmaiseksi, mutta Zuckerbergin sanoista päätellen näin ei välttämättä ole aina. Nykyisellään uutta tekoälykokonaisuutta käytetää esimerkiksi Instagramin haussa, lisätietojen etsinnässä tai kuvien tuottamisessa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »