Ruoan tilaus- ja kotiinkuljetuspalvelun Foodoran ja pikaruokaketjun Hesburgerin alkuvuodesta aloittama tarjouskampanja kokee merkittävän heikennyksen. Syynä on tarjouksen odotettua suurempi menekki.
Foodora Pro -kampanjaan yhtenä ravintolaketjuna osallistuvan Hesburgerin tarjoukseen liittyvä 50 prosentin alennus on loppunut. Alennus on jatkossa 20 prosenttia. Muutos astui voimaan 11. tammikuuta kello 8.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Poikkeuksellinen, jopa ennennäkemätön tarjous ruoan kotiinkuljetuspalvelulta ruuhkautti monia Hesburger-ravintoloita pahoin. Ruuhkan vuoksi monin paikoin ravintoloista uusien tilausten teko Foodoran kautta on ajoittain jouduttu estämään. Jo aiemmin Foodora ja Hesburger myös rajasivat koko menun tarjoamisen sijaan Foodoran kautta tilattavissa olevia tuotteita pyrkiessään ratkaisemaan kovaan kysyntään liittyviä haasteita.
”Kampanjan valtava suosio yllätti Foodoran. PRO-käyttäjien määrä nousi rajusti muutamassa päivässä. Lisäksi Hesburgerin tuotteet kiinnostivat Foodoran asiakkaita ennennäkemättömällä tavalla, mikä aiheutti haasteita sekä Foodoralle että Hesburgerille. Haasteita on yritetty ratkoa markkinoinnillisilla ja operatiivisilla toimenpiteillä, jotta tilanne saataisiin hallintaan. Ratkaisut eivät kuitenkaan ole saaneet aikaan tarpeeksi suurta vaikutusta”, Foodora kertoo tiedotteessaan.
Foodora tarjosi alkujaan Foodora Pro -jäsenilleen koko Hesburgerin menun nyt 50 prosentin alennuksella. Lisäksi kuljetusmaksusta saadulla 5 euron alennuksella kuljetus on parhaimmillaan ollut myös laajasti ilmainen. Foodora Pro on tavallisesti maksullinen jäsenyys, joka tarjoaa tarjouksia ja etuja. Parhaillaan myös Foodora Pro on kuitenkin ilmainen tammi- ja helmikuun ajan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Foodoran Hesburger-tarjouksen oli määrä jatkua vielä helmikuun loppuun asti. Tämä säilyy ennallaan, mutta alennus on nyt kaventunut 50 prosentista 20 prosenttiin.
”Vaikka teimme kaiken mahdollisen PRO-kampanjan arvioinnin yhteydessä, emme voineet kuvitella, että kampanja saavuttaa tällaiset mittasuhteet. Tästä syystä Foodoran PRO-kampanjassa asiakkailleen tarjoaman Hesburgerin tuotteiden alennusprosentti muuttuu. Pahoittelemme asiakkaillemme, Hesburgerille ja kaikille muille yhteistyökumppaneillemme aiheutuneita haasteita”, sanoo Foodoran Suomen toimitusjohtaja Joonas Kuronen.
Foodoran sovelluksessa osa Hesburger-ravintoloista on ollut aika ajoin suljettuina ruuhkapiikkien tasoittamiseksi ja Foodoran kuljettajien riittämättömyyden vuoksi. Tarjouksen muutoksella pyritään parantamaan tätä tilannetta.
”Kiitän henkilökuntaamme joustamisesta yllättävässä tilanteessa ja samalla pahoittelen asiakkaille aiheutunutta mielipahaa”, sanoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Asiakkaat ovat suhtautuneet ymmärtäväisesti ja toivomme asiakkailtamme edelleen malttia. Teemme kaikkemme, jotta tilanne helpottaa pian kaikille”, sanoo Kuronen.
Foodoran kampanjassa Pro-asiakkaat saavat maksuttomia kuljetuksia ja 20–50 prosentin alennuksen valikoiduista ravintoloista. Hesburger on vain yksi kampanjaan osallistuvista ravintolaketjuista.
Hesburger on Suomen suurin pikaruokaravintolaketju. Vuoden 2023 alusta alkaen Hesburgerit ovat löytyneet ruoan kotiinkuljetuspalveluista vain Foodorasta. Hesburger ja Wolt ehtivät tehdä yhteistyötä vuodesta 2019 asti. Foodora on toiminut Hesburgerin kumppanina jo vuodesta 2017 alkaen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »