YouTube esittää jatkossa aiempaa harvemmin mainoksia älytelevisiolla katseltaessa. Katkot ovat vastaavasti pidempiä, Google kertoo.
YouTuben käyttökokemus älytelevisioilla muuttuu merkittävästi, kun usein esitettävistä ja lyhyistä mainoshetkisistä siirrytään pidempiin katkoihin. Vastedes YouTuben mainoskatkot muistuttavatkin perinteisestä televisiosta tuttuja katkoja.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uudistetussa mainosnäkymässä on oikeassa alakulmassa katkon kestosta kertova ajastin, joka toisinaan mahdollistaa myös mainosten yli loikkaamisen tietyn ajan jälkeen. Vasemmassa alakulmassa puolestaan on tarkempia tietoja mainostajasta.
Uudistettujen katkosten enimmäiskestosta ei mainita mitään, mutta YouTubea kehittävän Googlen mukaan muutoksilla halutaan parantaa katselukokemusta. Television ruudulla katseltavat videot ovat tyypillisesti pidempiä, joten älypuhelimilta tutut, lyhyet ja usein toistuvat katkokset saattavat häiritä käyttäjiä harvemmin esiintyviä katkoja enemmän.
YouTuben mainosuudistusta on testattu palvelussa viime kuukausina, ja nyt se on julkaistu laajasrti älytelevisioille. Niin ikään Shorts-lyhytvideoiden välissä on jatkossa mainoksia myös älytelevisioilla puhelimilta tutulla tavalla, Google vahvistaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Vuoden 2023 aikana YouTube on toden teolla puuttunut myös mainosten esto-ohjelmien toimintaan palvelussaan. Aiemmin videoiden katselu kiellettiin kokonaan mainosten estäjiä käyttäviltä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »