Hintavertailupalvelu Hintaoppaan vuotuisessa Vuoden paras kauppa -kilpailussa, jossa palvelun käyttäjät saavat äänestää suosikkejaan arvostelemalla valitsemiaan kauppoja, voittajaksi nousi tänä vuonna kauneuteen keskittynyt verkkokauppa Cocopanda, minkä lisäksi kategoriavoittajat valittiin seitsemässä eri sarjassa. Kuluttajat arvostivat verkkokaupoissa erityisesti nopeita toimituksia.
Vuoden paras kauppa -voiton lisäksi Cocopanda palkittiin myös kauneus & terveys -kategorian parhaana.
Vuoden paras kauppa -kilpailussa olivat mukana arviot, jotka jätettiin joulukuun 2022 ja marraskuun 2023 välisenä aikana. Ääniä jaettiin Pohjoismaissa yhteensä yli 65 000, ja vuoden parhaan kaupan lisäksi palkittiin myös eri tuotekategorioiden voittajat. Urheilu ja harrastukset -kategorian voiton vei Hylte Hunting & Outdoor, ja kodin elektroniikassa parhaaksi arvioitiin Verkkokauppa.com. Tietokoneiden ja pelaamisen kategoriassa ykkönen oli ProShop.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Eri kategorioiden voittajat vuonna 2023
- Koti & sisustus: KitchenOne
- Remontti & puutarha: StayPro
- Tietokoneet & pelaaminen: ProShop
- Urheilu & harrastukset: Hylte Hunting & Outdoor
- Kauneus & terveys: Cocopanda
- Kulkuvälineet & tarvikkeet: Rengas365
- Kodin elektroniikka: Verkkokauppa.com
Näitä asioita kuluttajat arvostavat verkkokaupoissa eniten vuonna 2023
- Nopea toimitus
- Ostamisen helppous ja vaivattomuus
- Edulliset hinnat
”Valinta vuoden parhaaksi kaupaksi vaatii kovaa työtä ja jatkuvaa reagointia asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Cocopanda on onnistunut tässä erinomaisesti, mistä osoituksena toinen peräkkäinen voitto Hintaoppaan käyttäjien äänestyksessä. Vahvat ja pitkäaikaiset asiakassuhteet ovat voiton avain, ja tänä vuonna arvioissa korostuivat ennen kaikkea nopeat toimitukset ja tilaamisen helppous”, Hintaopas.fi-palvelun Suomen maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett kommentoi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Koitamme jatkuvasti parantaa verkkokauppaamme ja palveluamme, mutta voitto tuli silti kyllä ihan puskista entistä kovemman kilpailun keskellä. Saamme usein kiitosta hyvästä asiakaspalvelusta, selkeästä nettisivusta sekä hyvistä tarjouksista. Hintojen kilpailukykyisyyteen meillä kiinnitetään ihan erityisen paljon huomiota: olemme ottaneet käyttöön automaattisen hinnoittelun, jotta voimme tarjota asiakkaille mahdollisimman edulliset hinnat verrattuna kilpailijoihin. Olemme myös parantaneet ja selkiinnyttäneet tarjousten ja ehtojen kommunikointia sekä panostaneet chatbottiin. Lisäksi ostosten tekemisen helppous ja selkeys saa usein ylistystä, shoppailu on smoothia ja sopiva tuote löytyy nopeasti”, Cocopandan markkinoinnista vastaava Anne-Mari Pelkonen kommentoi tunnustusta.
Pelkosen mukaan taloustilanne on selkeästi lisännyt asiakkaiden hintatietoisuutta, ja hinta on ehdottomasti tärkein ostopäätöksen kriteeri.
”Toinen selkeä muutos on TikTok-trendien näkyminen ostoksissa. Trendit vaikuttavat kysyntään nopeastikin, joten pitää olla koko ajan valppaana ja valmis vastaamaan asiakkaiden toiveisiin, muuten he menevät muualle. Asiakkaat ovat myös entistä kiinnostuneempia tuotteiden sisältämistä ainesosista ja kuluttaminen on tietoisempaa”, Pelkonen kertoo.
Vuoden kauppa -kilpailussa huomioiduilla arvosteluäänillä kerrytettiin myös lahjoitussummaa mielenterveystyöhön. Hintaopas lahjoittaa 5 000 euroa MIELI ry:lle lasten ja nuorten mielenterveystyön hyväksi.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
“Monet nuoret kamppailevat mielenterveyden haasteiden kanssa. Hintaoppaan lahjoituksella voidaan turvata tuki yhä useammalle nuorelle ja mahdollistaa työkaluja mielen hyvinvoinnin vahvistamiseen tuhansille nuorille. Arvostamme suuresti sitä, että sekä Hintaoppaalla että niin monella suomalaisella on halu auttaa ja vahvistaa nuorten mielenterveyttä”, kiittää MIELI ry:n kampanjapäällikkö Katri Korpinen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »