Microsoftin peliliiketoiminnan, Microsoft Gamingin, johtaja Phil Spencer on kommentoinut yhtiön kehittävän omaa mobiilipelikauppaansa ja käyvän jo keskusteluja kumppanien kanssa.
Microsoftin suunnitelmista oman kaupan suhteen ei kuulla ensi kertaa. Phil Spencer väläytti mahdollisuutta ensi kerran haastattelussa jo maaliskuussa 2023.
Nyt Spencer on kommentoinut tämänhetkistä tilannetta Bloombergille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Se on tärkeä osa strategiaamme ja asia, jonka parissa työskentelemme aktiivisesti tänään emme vain yksin, vaan myös keskustelemalla muiden kumppaneiden kanssa, jotka haluaisivat myös enemmän valinnanvaraa siitä, miten he voivat ansaita rahaa puhelimissa”, Spencer kommentoi suunnitelmia mobiilipelikaupasta.
Spencerin mukaan tällä hetkellä älypuhelinkäyttäjillä ei ole valinnanvaraa sen suhteen, mistä he hankkivat pelinsä. Toisaalta, Microsoft Gamingin johtaja näkee, että Xboxin säilymiseksi relevanttina seuraavien 10-20 vuoden aikana sen tulee olla vahva useilla eri näytöillä. Pelkkä asema pelikonsoleissa ei siis riitä.
Microsoft toteutti hiljattain jättimäisen vajaan 69 miljardin dollarin Activision Blizzard -yritysoston. Se vahvisti Microsoftin asemaa myös mobiilipeleissä, kun esimerkiksi Candy Crush Saga ja Call of Duty Mobile tulivat osaksi valikoimaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mitä tulee uuden mobiilipelikaupan julkaisuun, Spencerin mukaan se ei ole ”useiden vuosien päässä”, vaan sitä aiemmin.
Eri raporteissa Microsoftilta on odotettu mobiilipelikaupan julkaisua jo vuonna 2024.
Keväällä 2024 kaupan odotetaan olevan tulevan mahdolliseksi Applen laitteissakin, iPhoneissa ja iPadeissa, kun Applen täytyy avata alustansa vaihtoehtoisille sovelluskaupoille Euroopan unionin digimarkkinasäädöksen myötä.
Tämän odotetaan johtavan useiden eri sovelluskauppojen ”kultaryntäykseen” Applen alustalle, mutta on vielä epäselvää, tuleeko Microsoft olemaan mukana heti ensimmäisessä aallossa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Androidilla muut sovelluskaupat ovat jo mahdollisia, mutta Google Playn asema on silti erittäin vahva.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »