YouTube haluaa tyystin estää mainosten estäjien käytön alustallaan. Videopalvelun asenne on hiljalleen koventumassa.
YouTube vahvistaa aloittavansa ”maailmanlaajuisen kampanjan” estääkseen mainosten eston käytön videoita katseltaessa. Estäjät ovat YouTuben säännösten vastaisia, ja käyttäjiä pyritään houkuttelemaan YouTube Premium -tilaajiksi mainosten estämisen sijaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
YouTube on kuluvan vuoden aikana hiljalleen laajentanut testiä, jossa videoiden katselua on rajoitettu mainosten estoa hyödyntäviltä käyttäjiltä. Lähiaikoina kampanja käynnistyy toden teolla, YouTube vahvistaa.
Mikäli YouTube havaitsee mainosten esto-ohjelman, ilmestyy ruudulle videon sijaan tilanteesta tiedottava ilmoitus. Siinä käyttäjälle kerrotaan estotoimien rikkovan YouTuben käyttösääntöjä ja kehotetaan joko kytkemään estäjä pois päältä tai lisäämään videopalvelu poikkeusten listalle.
Samalla YouTube muistuttaa, että mainokset muodostavat myös tulonlähteen suosituille sisällöntuottajille huomauttaen, että YouTube Premium -tilaajaksi ryhtyminen on tapa poistaa mainokset ja silti tukea suosikkikanaviaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainoksettomuuden ohella muitakin etuja tarjoava YouTube Premium maksaa Suomessa 11,99 euroa kuukaudessa.
YouTuben huoli mainosten estäjistä on ymmärrettävä, sillä videoiden yhteydessä esitetyt mainokset muodostavat merkittävän osan Google-omisteisen videopalvelun tuotoista. Monia käyttäjiä mainokset kuitenkin ärsyttävät.
Aiemmin tänä vuonna YouTuben älytelevisiosovelluksiin lisättiin 30 sekunnin mittaisia mainoksia, joiden ohittaminen tai kelaaminen ei ensinkään onnistu. Nähtäväksi jää, kuinka YouTuben onnistuu estää mainosten esto-ohjelmien käyttö.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »