Instagramissa kokeillaan uudenlaista tapaa selailla syötettä. Yhdellä napautuksella näkyviin saa vain maksavien tuottajien julkaisuja.
Facebook-yhtiö Meta haluaa nostaa maksavien asiakkaiden julkaisuja entistä enemmän esille Instagramissa. Kuvapalvelussa on nyt alettu testata uudistusta, joka täyttäisi pääsyötteen yksinomaan Meta Verified -jäsenyydestä maksavien tuottajien julkaisuilla.
Meta Verified on aiemmin tänä vuonna lanseerattu ohjelma, joka on suunnattu eritoten ammatimaisille sisällöntuottajille ja yrityksille. Tilaus sisältää monenlaisia etuja kuten sinisen, aitoudesta kertovan merkin, laajennetun teknisen tuen sekä keinoja estää kopiotilien toimintaa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nyt käynnistettyyn testiin valikoituneet voivat päivittää näkymänsä koskettamalla syötteen yläosassa olevaa Instagram-logoa ja valitsemalla listalta Meta Verified -vaihtoehdon. Tällöin syöte täyttyy ainoastaan ohjelmaan kuuluvien sisällöistä.
Käytännössä kyse on siis kolmannesta näkymästä Instagramin pääsyötteelle. Jo aiemmin valittavina olleet, seuratuista tai yleisesti suosituista julkaisuista koostuvat näkymät ovat nekin yhä saatavilla, ja näkymien välillä voi vaihdella vapaasti.
Instagram huomauttaa, että myös muun muassa tunnettuutensa vuoksi sinisen merkin profiilinsa yhteyteen saaneiden julkaisuja näkyy testattavalla syötteellä, vaikka he eivät Meta Verified -ohjelmasta maksakaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Instagramin mukaan kyseessä on pieni, hyvin rajattu testi. Mikäli kaikki sujuu hyvin, saatetaan uudenlainen näkymä aikanaan lanseerata laajemminkin.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »