Disney+ -suoratoistopalvelun hinnat nousevat merkittävästi myös Suomessa.
Kerroimme aiemmin torstaina yleisesti Disney+:n laajemmista muutoksista Yhdysvalloissa, Kanadassa ja kansainvälisesti. Muutoksista Suomessa on nyt saatu lisätietoa.
Suomessa Disney ei toistaiseksi aio julkaista uutta edullisempaa Disney+:n tilausmuotoa (Standard with Ads), joka sisältää mainoksia, kuten ei myöskään kuvanlaadultaan, äänetoistoltaan ja samanaikaisilta laitteiltaan rajoitettua uutta Standard-tilausmuotoa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sen sijaan Suomessa Disney+ on jatkossakin tarjolla vain yhtenä tilausmuotona, joka tarjoaa esimerkiksi 4K-tarkkuuden, Dolby Atmos -tilaäänen ja mahdollistaa katselun neljällä laitteella samanaikaisesti.
Disneyn suoratoistopalvelun hintaan Suomessa ja samalla monissa muissa maissa on kuitenkin tiedossa merkittävä korotus.
Disney+:n hinnat Suomessa ovat nousemassa 22 prosentilla, kuukausitilauksen 8,99 eurosta 10,99 euroon ja vuositilauksen 89,90 eurosta 109,90 euroon.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uusille asiakkaille uudet korkeammat hinnat tulevat voimaan 1. marraskuuta alkaen. Vanhoilla tilaajilla hinta nousee tilauksen seuraavan kerran uusiutuessa 6. joulukuuta tai sen jälkeen.
Samalla tilaus- ja hintamuutosten ohella Disney on kertonut alkavansa rajoittaa salasanojen jakamista samansuuntaisesti kuin mitä Netflix on menestyksekkäästi oman palvelunsa osalta tehnyt.
”Tutkimme aktiivisesti tapoja puuttua tilien jakamiseen ja parhaita vaihtoehtoja maksaville tilaajille jakaa tilinsä ystävien ja perheen kanssa. Myöhemmin tänä vuonna alamme päivittää tilaajasopimuksiamme lisäehdoilla ja jakamiskäytännöillämme. Ja tulemme ottamaan käyttöön taktiikkamme rahastamisen edistämiseksi joskus vuonna 2024”, kommentoi Disneyn toimitusjohtaja Bob Iger tulosjulkistuksen jälkeisessä analyytikkopuhelussa.
”Meillä on jo tekniset valmiudet seurata suurta osaa tästä. En aio antaa teille tiettyä numeroa paitsi sanoakseni sen olevan merkittävää”, kommentoi Iger palvelun jakamisen yleisyyttä. ”Olemme ehdottomasti asettaneet tämän todelliseksi prioriteetiksi, ja uskomme, että on olemassa tilaisuus, että se auttaa meitä kasvattamaan liiketoimintaamme.”
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »